شناسهٔ خبر: 40303721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اشاره به پیام رهبری به مناسبت روز قدس ۹۹

عابدینی: سخنرانی رهبری به نوعی تبیین منشور جریان مقاومت در مواجهه با رژیم صهیونیستی بود

اکرم احقاقی

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به اظهارات روز جمعه مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع فلسطین و جریان مقاومت گفت: ایشان در سخنرانی خود به نوعی منشور جریان مقاومت در مواجهه با رژیم صهیونیستی و قدرت‌های بزرگ حامی این رژیم را تبیین کردند.

صاحب‌خبر -

حسن عابدینی، در مصاحبه با ایسنا در ارتباط با سخنرانی رهبری در روز قدس گفت: سخنرانی ایشان در چنین روزی از چند ویژگی منحصر به فرد برخوردار بود از جمله این که با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان امسال امکان برگزاری راهپیمایی قدس وجود نداشت و این دغدغه به وجود آمده بود که با توجه به عدم برگزاری راهپیمایی ممکن است مساله قدس از توجه رسانه‌ها خارج شود اما صحبت‌های ایشان باعث شد که قدس مجددا به قاب رسانه‌ها باز گردد. چنانچه در همین چارچوب شاهد این بودیم که تعداد قابل توجهی از شبکه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به صورت زنده سخنرانی ایشان را پوشش دادند و میلیون‌ها نفر شنونده و بیننده صحبت‌های ایشان در ارتباط با موضوع فلسطین و جریان مقاومت به عنوان فرمانده کل مقاومت اسلامی در دنیا بودند.

وی با بیان این که در چند روز اخیر پویش‌های گسترده‌ای به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و حتی عبری در ارتباط با موضوع فلسطین و قدس در فضای مجازی ایجاد شده است، گفت: امسال شاهد گرامی‌داشت هفته قدس بودیم و تلاش شد از ظرفیت های فضای مجازی در ارتباط با گرامیداشت این ایام و تبیین آرمان فلسطین به نحو مطلوب استفاده شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا به اظهارات مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و افزود: ایشان در سخنرانی خود روایتی واقعی از نحوه شکل گیری رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین مردم  فلسطین ارائه کردند. رژیمی که به عنوان خنجر قدرت‌های غربی بر بستر جغرافیایی سیاسی غرب آسیا فرو رفته است و با حمایت کشورهای سلطه گر به جنایت ها و اشغالگری خود ادامه می دهد.  

وی در همین چارچوب خاطرنشان کرد: مثلاً کشور آلمان که با فروش سلاح‌های شیمیایی به رژیم صدام دستش آلوده به کشتار مردم بیگناه ایران و عراق است در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را در لیست گروههای تروریستی  و خطرناک قرار می‌دهد و چشم بر جنایتهای رژیم صهیونیستی می بندد.

عابدینی با بیان اینکه رهبری در سخنان امروز خود 7 مساله را در ارتباط با موضوع فلسطین و جریان مقاومت مطرح کرده است که از آن می‌توان به عنوان منشور جریان مقاومت نام برد، گفت: ایشان استدلال عقلی و منطقی حامیان مقاومت برای حمایت از فلسطین و مبارزه با صهیونیست‌ها را به صورت دقیق و شفاف برای افکار عمومی جهان تبیین کردند.
ایشان در سخنرانی خود تاکید کردند که نباید موضوع فلسطین را صرفا یک مساله فلسطینی و عربی جلوه داد و این موضوع مربوط به تمامی کشورهای اسلامی و آزادی خواه است و نباید در برابر جنایت‌های صورت گرفته  از سوی این رژیم سکوت کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بر مبنای قتل و کشتار و ترور شکل گرفته است و  به دنبال توسعه طلبی است، افزود: شعار رژیم صهیونیستی از«نیل تا فرات» است و این رژیم خود را محدود به سرزمینهای 1948 نکرده است چرا که می‌بینیم آنها بخشی از صحرای سینا در مصر، بلندی‌های جولان در سوریه، و کرانه باختری در اردن را نیز اشغال کرده اند .
و از سوی دیگر اقدام به انجام تروریسم دولتی در نقاط مختلف دنیا می کنند چنانکه تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ایران توسط عوامل این رژیم به شهادت رسیدند. این ها همه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که اگر مهار نشده بود کل غرب آسیا را گرفته بود و اشغالگری‌هایش به منطقه عربی و اسلامی محدود نبود.

عابدینی همچنین بابیان اینکه رهبری در سخنان خود بر این موضوع تاکیدکردند که مبارزه باید برای آزادی تمام فلسطین از بحر تا نهر باشد به نحوی که همه سرزمینی که به ناحق اشغال شده است، آزاد شود، تصریح کرد: همچنین ایشان بر این موضوع تاکید کردند که موحدان و آزادی خواهان جهان نباید چشم انتظار این  باشند که قدرت‌های بزرگ و نهادهای بین‌المللی مثل شورای امنیت و سازمان ملل سرزمین  فلسطین را آزاد کند چرا که بسیاری از این قدرت‌ها و همچنین سران مرتجع تعدادی از کشورهای عربی مثل عربستان سعودی و بحرین حامی این رژیم هستند.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این که رژیم صهیونیستی و حامیانش به سرکردگی آمریکا طی این سالها تلاش کرده‌اند که پشت جبهه مقاومت را خالی کنند و بحران را به درون سرزمین‌های مقاومت بکشانند افزود: در همین چارچوب شاهد ایجاد داعش در عراق و سوریه و همچنین به وجود آوردن بحران‌های ساختگی در برخی از کشورهای محورمقاومت از سوی آنها بوده‌ایم. چرا که آنها می‌خواهند نیروهای مقاومت را سرگرم مسائل داخلی خود کند تا از توجه به مسائل اصلی غفلت کنند .


وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به تلاش برخی از کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و با تاکیدبر این که باید مراقب باشیم که این عادی سازی که در واقع یک امر غیر عادی است در دستور کار این کشورها قرار نگیرد، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران طی 42  سال گذشته موضوع مبارزه با صهیونیست‌ها و این غده سرطانی را بر اساس منطق و استدلال در کانون سیاست خارجی خود گذاشته است و این موضوع حتی در کشورهای غیر اسلامی نیز گسترش پیداکرده است و آزادی خواهان جهان، متوجه این موضوع شده‌اند که مبارزه با صهیونیست‌ها یک مبارزه بی امان است.

عابدینی همچنین به حمایت ایران از گروههای فلسطینی و مقاومت اشاره کرد و گفت: اکنون می‌بینیم که چگونه گروههای مقاومت به تعرض‌های نظامی صهیونیست ها پاسخ می‌دهند. اکنون جریان مقاومت باحمایت ایران به یک صیانت راهبردی دست پیداکرده است و از آمادگی لازم برای مقابله با شرارت‌های محور غربی، عبری و عربی برخوردار است. چنانچه می‌توان گفت اکنون جریان مقاومت از  یک قدرت راهبردی بدون بازگشت برخوردار است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان صحبت‌های خود افزود: تعریفی که رهبر معظم انقلاب از چالش‌ها والبته توانمندی‌های جریان مقاومت بیان کردند یک منشور برای جریان مقاومت اسلامی در مواجهه با رژیم صهیونیستی و قدرت‌های بزرگ حامی این رژیم است.

انتهای پیام

نظر شما