شناسهٔ خبر: 40303495 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری نخستین نشست رو در روی رهبران اروپایی در ماه‌های اخیر

رهبران اتحادیه اروپا قصد دارند طی هفته‌های آینده نخستین نشست رو در روی خود طی ماه‌های اخیر را برای بررسی بودجه مشترک اتحادیه اروپا برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دیپلمات ها و مقام های رسمی اعلام کردند: اتحادیه اروپا با تعلیق قوانین محدودکننده و قرنطینه‌ای قصد دارد نخستین نشست رهبران اروپایی در ماه های اخیر را طی هفته های آینده برگزار کند، هدف اصلی از برگزاری این نشست بررسی بودجه مشترک و مسائل مربوط به صندوق رونق اقتصادی برای مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، رهبران اروپایی از ماه مارس تاکنون که شیوع ویروس کرونا لطمه شدیدی به فعالیت های اقتصادی و تجاری وارد کرده، مجبور بوده‌اند تا نشست های خود را به صورت ویدئوکنفرانس برگزار کنند.

تعداد کمی از دیپلمات ها و مقام های رسمی اتحادیه اروپا بر این باور هستند که دستیابی به توافق بر سر بودجه مشترک اروپا از طریق گفتگوهای ویدئویی امکان پذیر باشد، اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز قوانین و محدودیت های قرنطینه‌ای را کاهش داده‌اند.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در این باره گفت: توافق بر سر بودجه و صندوق رونق اقتصادی بدون برگزاری نشست فیزیکی امکان پذیر نخواهد بود. من هنوز کسی را ندیده‌ام که معتقد باشد دستیابی به توافق بر سر بودجه و صندوق رونق اقتصادی از طریق ویدئوکنفرانس ممکن باشد.

کمیسیون اروپا قرار است چهارشنبه پیشنهاد بودجه 27 کشور اروپایی را مطرح کند، ارزش این بودجه حدود یک تریلیون یورو خواهد بود.

آلمان و فرانسه پیشنهاد تشکیل صندوق جدید 500 میلیارد یورویی را با هدف حمایت از رشد اقتصادی اروپا مطرح کرده‌اند ولی این پیشنهاد با مخالفت سوئد، اتریش دانمارک و هلند روبرو شده است.

انتهای پیام/

نظر شما