شناسهٔ خبر: 40303184 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مانور مشترک ارتش‌های روسیه و سوریه برای حفاظت از بندر طرطوس

منصوره حسنی

فرمانده پایگاه روسیه در طرطوس اعلام کرد، نظامیان روسیه و سوریه برای محافظت از بندر طرطوس در برابر خرابکاران، تمرین مشترکی را انجام دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویاچسلاو رودیونوف، فرمانده پایگاه روسیه در طرطوس گفت، در راستای محافظت از بندر طرطوس در برابر خرابکاران، نظامیان روسیه و سوریه مانور مشترکی را اجرا کردند.

طبق سناریوی آموزش، چهار غواص خرابکار یک بمب در کف قرار دادند و قایق ضد خرابکاری روسیه "Raptor" به مکانی که ممکن است بمب در آنجا باشد، رسید.

ارتش روسیه و سوریه خرابکاران را نابود کردند و دو تن دیگر نیز سعی بر فرار داشتند. شناگران مبارز روسی آنها را دنبال کردند و  خرابکاران بازداشت و به ساحل منتقل شدند و سپس به پلیس نظامی روسیه تحویل داده شدند.

بنا بر این سناریو، غواصان با هماهنگی گروهی از متجاوزان سعی بر نفوذ به پایگاه دریایی با یک قایق تندرو را داشتند. قایق ضد خرابکاری "رپتور" و قایق "کنیل" اقدامات متجاوزان را متوقف کردند.

جدیدترین مین‌روب‌های روسی "ایوان آنتونوف" مین‌ها را پاکسازی و گذرگاهی را برای این دو قایق گشودند. خدمه آن بسیاری از مین‌های شناور را در زیر آب شناسایی و نابود کردند.

در این تمرین‌ها، مین‌ها و قایق‌های متعلق به نیروی دریایی سوریه شرکت کردند.

رودیونوف گفت: یک تمرین تاکتیکی مشترک بین نیروی دریایی سوریه و روسیه انجام شد. در طول تمرین تاکتیکی مشترک، مشکلات دفاعی مختلف درباره پایگاه طرطوس برطرف و همه اهداف آموزشی برنامه ریزی شده محقق شدند.

وی افزود: نیروی دریایی سوریه و روسیه آماده حفاظت و دفاع از پایگاه دریایی طرطوس هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما