شناسهٔ خبر: 40303100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توانایی نظارت بر تمامی نمایندگان از شاخصه‌های رئیس مجلس است

منتخب مردم نائین در مجلس یازدهم گفت: فردی که به ریاست قوه مقننه می‌نشیند باید توانایی نظارت بر تمامی نمایندگان را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

الهام آزاد منتخب مردم نائین در مجلس یازدهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره شاخص‌های رئیس مجلس یازدهم با بیان اینکه همدلی، گام نخست مجلسی متفاوت است، اظهار داشت: قوه مقننه، قوه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است بنابراین فردی که به ریاست این قوه می‌نشیند باید توانایی نظارت بر تمامی نمایندگان را داشته باشد.

وی افزود:  تمامی امور کشور از جمله  امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تمامی ابعاد دیگر از مجلس شورای اسلامی نشأت می‌گیرد بنابراین رئیس مجلس باید چهره‌ای توانمند و ملی باشد تا بتواند در رأس امور این امور را به درستی هدایت کند.

آزاد تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود، چند ویژگی‌ از ویژگی‌های یک رئیس مجلس شایسته را برشمردند؛ از مهم‌ترین این ویژگی‌ها تقوا و همچنین احساس مسئولیت بود بنابراین فردی که به ریاست این قوه می‌نشیند باید چنین ویژگی‌هایی را دارا باشد.

منتخب مردم نائین در مجلس یازدهم رقابت‌های کنونی را امری طبیعی خواند و اظهار کرد: رقابت امری طبیعی است و نمی‌توان منکر آن بود. امیدواریم با وحدت و انسجام شاهد مجلسی متفاوت به لحاظ همدلی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما