شناسهٔ خبر: 40302946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین آکادمی فوتبال و فوتسال خراسان رضوی آماده فعالیت است

مشهد- ایرنا- دبیر هیات فوتبال خراسان‌رضوی گفت: نخستین آکادمی فوتبال و فوتسال این استان آماده فعالیت و منتظر اجازه فعالیت‌های ورزش تیمی است.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز فعالیت آکادمی فوتبال و فوتسال فقط به هیات‌های مربوطه و تیم‌های لیگ برتری این رشته‌ها داده می‌شود لذا فعالیت با عنوان آکادمی خارج از این موارد خلاف و غیرقانونی است.
وی ادامه داد: تلاش برای توسعه کمی و کیفی فوتبال و فوتسال پایه از مهمترین برنامه های هیات فوتبال استان است لذا راه‌اندازی آکادمی فوتبال و فوتسال استان طی ماه‌های اخیر در دستور کار قرار گرفت، این آکادمی بر اساس مصوبه واحد صدور مجوزهای حرفه‌ای فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران آماده شده است.

دبیر هیات فوتبال خراسان‌ رضوی مهمترین هدف آکادمی فوتبال را تلاش برای ارتقای فضای آموزشی فوتبال پایه استان دانست و گفت: اصلی‌ترین حوزه فعالیت در این زمینه معطوف به مناطق کم‌برخوردار مشهد و استان خواهد بود.
وی افزود: استعدادپروری در آکادمی فوتبال استان از سنین ۶ تا ۱۴ سالگی خواهد بود و در حال حاضر برنامه‌ای برای تیم‌داری هیات‌های فوتبال استان‌ها در این طرح در نظر گرفته نشده است.

حیدری با بیان اینکه در این آکادمی از مربیان و پیشکسوتان بنام و متخصص استان به عنوان نیروهای اصلی استفاده خواهد شد ادامه داد: نگاه آکادمی فوتبال درآمدزایی نیست اما برنامه‌های مربوط به آن باید به نحوی باشد که هزینه‌های جاری آن را تامین کند.

وی گفت: فعالیت آکادمی مربوط به فصل خاصی از سال نیست و آموزش و استعدادپروری در آکادمی فوتبال استان به صورت رایگان و مختص استعدادهای واقعی است که در خلال برنامه‌های هیات فوتبال استان شناسایی می‌شوند.

دبیر هیات فوتبال خراسان‌ رضوی افزود: ۶ منطقه استعدادیابی در این استان به همراه سه مرکز استعدادیابی در نقاط مختلف شهر مشهد، که فعالیت آن‌ها به صورت مدارس فوتبال است، وظیفه شناسایی استعداها را بر عهده خواهند داشت و بازیکنان در هر کدام از این مناطق زیرپوشش آکادمی قرار خواهند گرفت تا در یک برنامه میان مدت و بلند مدت در مسیر رشد و شکوفایی هدایت شوند.

پیرو اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت باشگاه‌های ورزشی رشته‌های انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیاد در آن ورزش‌ها وجود ندارد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور مجاز است.

در این اطلاعیه آمده است: فعالیت در رشته‌های تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دو و میدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، اتومبیل‌رانی و موتورسواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی‌های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج مجاز است و تمام باشگاه‌ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت، در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.
این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی تمام باشگاه‌ها به طور دقیق نظارت خواهد شد.
ستاد مقابله با کرونا در ورزش یادآور شده است: هرگونه تصمیم بعدی منوط به بررسی شرایط روز در نقاط مختلف کشور و ابلاغ وزارت بهداشت است.

نظر شما