شناسهٔ خبر: 40302587 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی قدس در دمشق:

ضرورت تقویت فرهنگ مقاومت برای مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی

خلف المفتاح در نشست روز قدس در اردوگاه فلسطینی «خان الشیح» حومه دمشق، بر ضرورت تقویت فرهنگ مقاومت برای مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه اجرای برنامه‌های اعلام شده از سوی کمیته هماهنگی مراسم روز قدس در سوریه، نخستین نشست با حضور مقامات و مسئولین سوری و فلسطینی و جمعی از اهالی اردوگاه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در اردوگاه‌های فلسطینی دمشق (اردوگاه جرمانا در حومه دمشق)، برگزار شد.

در این مراسم ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، مصطفی میرو، رییس کمیته مردمی سوریه برای حمایت از مردم فلسطین، محمد قیس، رییس دایره سیاسی قوات صاعقه، ابو مجاهد نماینده جنبش جهاد اسلامی در سوریه و رضوان مصطفی، دبیر شعبه ریف دمشق حزب بعث در مورد دو مناسبت روز نکبت (سالگرد تأسیس کیان صهیونیستی) و روز جهانی قدس سخنرانی کردند.

میرو بر ضرورت تلاش برای آزاد سازی تمامی اراضی اشغالی فلسطین از دست صهیونیست‌ها و وحدت صف در مقابل طرح‌های صهیو آمریکایی و همچنین، زنده نگهداشتن قضیه فلسطین در حافظه جمعی امت، تأکید کرد.

محمد قیس هم در سخنان خود، گفت: روز قدس مناسبتی است برای یادآوری جهانیان به جنبه انسانی قضیه فلسطین به عنوان قضیه عدل و حق و اینکه قدس پایتخت تاریخی فلسطین است و باقی خواهد ماند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در سوریه نیز با اشاره به طرح‌ها و نقشه‌های پی در پی برای تسویه قضیه فلسطین، اظهار کرد: با این نقشه‌ها، محکم و قوی مقابله می‌کنیم و بر سر حقمان هیچ معامله‌ای نخواهیم کرد و مقاومت حق مشروع ملت فلسطین است.

رضوان مصطفی، دبیر شعبه ریف دمشق حزب بعث در سخنانی، بسیج همه نیروها، تقویت صفوف و افزایش تلاش‌ها و تقویت وحدت برای مقابله با خطراتی که فلسطین را تهدید می‌کنند را خواستار شد.

وی تأکید کرد: در این شرایط حساس ضرورت دارد فلسطینی‌ها اختلافات را کنار گذاشته و تمامی انواع ارتباط با دشمن صهیونیستی را قطع و تمام موافقتنامه‌ها با آن از اسلو تا کنون را لغو کنند.

ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز در سخنان خود، مطرح کرد: هدف از گرامی داشت روز قدس آگاه سازی مسلمانان و تنظیم قطب نما به سوی اولین قبله شان است تا قدس را در صحنه مزایده‌های بین‌المللی تنها نگذارند و اجازه ندهند لقمه راحتی برای صهیونیست‌ها و یارانش باشد.

وی در ادامه، گفت: دلیل محاصره ظالمانه اقتصادی ایران، ایستادنش در کنار ملت فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأیید حقوق مشروع ملت فلسطین است.

پس از نشست اول، دومین نشست اردوگاه‌های فلسطینی با حضور مقامات و مسئولین سوری و فلسطینی و جمعی از اهالی اردوگاه و با رعایت پروتکل مقابله با شیوع کرونا در اردوگاه خان الشیح در حومه دمشق برگزار شد.

در این نشست، خلف المفتاح، مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی قدس، یاسین معتوق، عضو دفتر سیاسی جبهه آزادیبخش فلسطین و ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه سخنرانی کردند.

المفتاح در سخنان خود، اهمیت روز جهانی قدس را در بسیج معنوی امت دانست و جایگاه والای قدس، فلسطین و قضیه فلسطین در وجدان ملت‌های منطقه و دنیا را یادآور شد و بر ضرورت تقویت فرهنگ مقاومت به ویژه در میان نسل رو به رشد برای مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

وی افزود: باید نسبت به خطراتی که قضیه فلسطین را تهدید می‌کنند و توطئه‌هایی که برای تسویه آن جریان دارد، هوشیار بود.

خلف المفتاح بر ضرورت تقویت فرهنگ مقاومت برای مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

معتوق در سخنان خود به خطراتی که قضیه فلسطین را تهدید می‌کند به ویژه شهرک سازی و استقرار صهیونیست‌ها در این شهرک‌ها، پرداخت و ترسیم راهبرد ملی وحدت بخش برای مقابله با اشغالگران صهیونیست و شکست دادن تمامی نقشه‌های مصادره حقوق تاریخی ملت فلسطین را با راه و روش مقاومت ضروری دانست.

ترکابادی نیز در سخنانی، همدلی و همبستگی محور مقاومت حول قطب نمای فلسطین را برای مقابله با توطئه‌های همه قدرت‌های استعماری و در مقدمه آن‌ها آمریکا را بسیار مهم بر شمرد.

نظر شما