شناسهٔ خبر: 40302237 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بیماران کرونا فقط ۱۰ روز ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند

تازه‌ترین یافته‌های دانشمندان ویروس‌شناس نشان می‌دهد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از روز یازدهم دیگر ناقل ویروس نیستند؛ حتی اگر آزمایش آنها مثبت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک پست، بیماران کووید-۱۹ دو روز پیش از نشان دادن نشانه‌های بیماری می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند و این روند حدود هفت تا ۱۰ پس از بروز نشانه‌ها ادامه می‌یابد. دانشمندان سنگاپوری دریافته‌اند هر فرد کرونامثبت حتی اگر تب بالا و سرفه‌های شدید هم داشته باشد، پس از روز دهم دیگر عملا امکان انتقال ویروس را از دست می‌دهد و ویروس او در بدن افراد دیگر کارساز نخواهد بود.

دانشمندان مرکز ملی بیماری‌های واگیر و آکادمی دارویی سنگاپور با مطالعه رفتار ویروس کرونا در بدن ۷۳ بیمار به این نتیجه رسیدند که از روز ۱۱ به بعد فرآیند منتقل شدن ویروس به دیگران متوقف می‌شود و البته در این میان نکته‌هایی هم وجود دارد. یکی از نکته‌ها مثبت اعلام شدن آزمایش کسانی است که دوره ۱۴ روز بیماری را پشت سر گذاشته‌اند. هر چند به نظر می‌رسد ویروس‌های بازمانده در بدن این افراد قدرت انتقال را از دست داده‌اند و نمی‌توانند دیگران را آلوده یا مبتلا کنند.

بر اساس یافته‌های این دانشمندان، قدرت انتقال ویروس عملا پس از پایان هفته اول بیماری به شدت افت می‌کند و در هفته دوم ویروس‌ها توان خود را از دست می‌دهند. این یافته‌ها بیشتر از آن رو اهمیت دارد که بیمارستان‌های می‌توانند پیش‌بینی کنند هر بیمار کرونامثبت چه زمانی باید مرخص شود به خانه برود، بدون آنکه نگران منتقل کردن ویروس به دیگران باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما