شناسهٔ خبر: 40302202 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سرمربی با ماسک و کلاه پا به توپ می‌شود؛

یحیی؛ به یاد دوران کاپیتانی در پرسپولیس (عکس)

یحیی گل‌محمدی کاپیتان سابق تیم پرسپولیس این روزا به عنوان سرمربی همچنان چهره ای فعال در مستطیل سبز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل محمدی 49 ساله در زمره مربیان نسبتا جوان فوتبال ایران قرار می‌گیرد که حالا شانس خود را روی نیمکت پرسپولیس امتحان می‌کند و امیدوار است که بتواند نتایج درخشانش با شهرخودرو، نفت و ذوب آهن را در تیم محبوبش پرسپولیس نیز تکرار کند. او که سابقه 7 سال بازی در پرسپولیس را دارد، در دوره دوم حضورش در این تیم به بازوبند کاپیتانی هم رسید و در مجموع روزهای موفق تری را به نسبت گذشته در این تیم سپری کرد؛ اتفاقی که ممکن است حالا به عنوان مربی نیز برایش رخ دهد.

 

یحیی 7 سال پیش جانشین مانوئل ژوزه شد و توانست تیم بحران زده این مربی پرتغالی را سروسامان بخشد. او پرسپولیس را تا آستانه کسب جام حذفی نیز پیش برد اما در بازی فینال اتفاقاتی رخ داد که سبب شد تا یحیی باوجود ثبت تنها دو باخت در یک نیم فصل، با انتقادات شدید مواجه شود و در نهایت به در خروجی باشگاه برسد. این در حالی است که او حالا مثل دوره بازی اش، باتجربه بیشتری به پرسپولیس برگشته و توانسته شرایط بهتری را رقم بزند و حالا فرصت این را دارد که با کسب جام قهرمانی لیگ و حذفی، ناکامی در جام حذفی 91-92 را به باد فراموشی بسپارد.

 

ستاره سابق خط دفاعی پرسپولیس و تیم ملی که با خونسردی خاصی شاگردانش را هدایت می‌کند، در دور جدید تمرینات سرخ ها حضور فعالی در زمین دارد و با ماسک، کلاه و تی شرت شماره یکی که استایلش را از بقیه متمایز کرده، تلاش می‌کند به شکلی عملی تر داشته هایش را به بازیکنان پرسپولیس انتقال دهد و به ارتقای کیفیت فنی شان کمک کند.

 

گل محمدی که از نظر فنی به اذغان کارشناسان یکی از بهترین مربیان لیگ برتر است، فارغ از نظر فنی باید انگیزه شاگردانش را هم حفظ کند و اجازه ایجاد غرور را به آن ها ندهد. شاید همین که او به همراه باقری و مطهری مثل بازیکنان در تمرین حضور پیدا می‌کنند راهکاری برای همین چالش باشد؛ چالشی که اگر با موفقیت به سرانجام برسد، یحیی را صاحب اولین قهرمانی لیگ برتری اش پیش از پنجاه سالگی می‌کند.

 

 

 

نظر شما