شناسهٔ خبر: 40302088 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد؛

بهبودی بیش از ۱۰۷ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور

کیانوش جهانپور از بهبود ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: از دیروز تا امروز پنجم خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۵ مورد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید؛ متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند

جهانپور خاطرنشان کرد: مجموع جانباختگان این بیماری به هفت هزار و ۴۵۱ نفر رسید؛ همچنین خوشبختانه تا کنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود: دو هزار و ۵۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند؛ تا کنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم؛ در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در پنج استان فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما