شناسهٔ خبر: 40301845 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاد دانشگاه پکن: رفتار درست بهترین پاسخ به اقدامات غربی‎هاست

استاد دانشکده روابط بین‌المللی دانشگاه پکن در اشاره به حملات و اتهامات برخی کشورهای غربی به چین در زمینه شیوع کرونا گفت: رفتار درست بهترین پاسخ به حملات غربی‎هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، جیا چینگ گوئو، عضو کنفرانس مشورت سیاسی خلق و استاد دانشکده روابط بین‌المللی دانشگاه پکن در اشاره به حملات و اتهامات برخی کشورهای غربی به چین در زمینه شیوع کرونا گفت: رفتار درست بهترین پاسخ به حملات غربی‎هاست.

با توجه به مهار مؤثر کرونا در چین، این کشور ضمن ادامه پیشگیری و مهار ویروس، فعالانه در حال کمک به دیگر کشورها برای مبارزه با کروناست؛ با این حال، معدودی از کشورهای غربی به رهبری آمریکا در تلاش برای متهم کردن و حتی گرفتن غرامت از چین هستند.

وی گفت: در واقع قبل از شیوع کرونا، تنش بین روابط چین و آمریکا به وجود آمده بود و شیوع کرونا، دشمنی برخی سیاستمداران علیه چین را تشدید کرد. دولت آمریکا پس از ناتوانی در مقابله با کرونا درصدد فرافکنی و انداختن مسئولیت به دوش چین است.

جیا چینگ‎‌گوئو در توضیح حرف خود گفت: چین برای مقابله با کرونا خسارات و تلفات سنگینی متحمل شد و به دنبال بهبود وضعیت داخلی، محموله‎های کمکی و گروه‎های پزشکان متخصص خود را به دیگر کشورها برای مقابله با کرونا فرستاد. در چنین شرایطی دولت آمریکا مدعی است که چین با استفاده از شیوع کرونا درصدد گسترش نفوذ و جایگاه بین‎المللی خود است.

وی در اشاره به علت این رفتار آمریکا گفت: کشور آمریکا در شرایط بسیار بدی است و برخی مقامات دولت آمریکا توان پذیرفتن دستاوردهای چین را ندارند و به همین دلیل این رفتار غیر منطقی و ناعاقلانه را در پیش گرفته‌اند.

استاد دانشگاه پکن افزود: ویروس دشمن مشترک بشر است و کشورها باید با همبستگی و در کنار هم با آن مبارزه کنند. در مقابل این چالش جدی در روابط بین المللی، چین باید همچنان بر رفتار درست خود پایبند باشد.

این کارشناس چینی گفت: در حال حاضر، چین با توجه به مهار مؤثر کرونا، باید مسئولیت خود به عنوان یک کشور بزرگ در جهان را به خوبی انجام دهد و ضمن کمک به دیگر کشورها در مبارزه با کرونا، از سازمان جهانی بهداشت پشتیبانی و به گسترش همکاری‎های بین المللی در زمینه بهداشت عمومی کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما