شناسهٔ خبر: 40301677 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علی رغم وضعیت وخیم هند، پروازهای داخلی‌اش از سر گرفته شد/خروج ایران از جمع 10 کشور دارای بالاترین آمار مبتلایان کرونا

تعداد مبتلایان هند به کرونا امروز بیشترین افزایش یک روزه را داشت و سبب شد تا این کشور ایران را کنار زده و به یکی از ده کشور به شدت درگیر با ویروس کرونا تبدیل شود؛ با این حال، دولت این کشور، اجازه ازسرگیری پروازهای داخلی را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، تعداد مبتلایان هند به کووید امروز بیشترین افزایش یک روز داشت و سبب شد تا این کشور ایران را کنار زده و به یکی از ده کشور به شدت درگیر با ویروس کرونا تبدیل شود با این حال، دولت این کشور، اجازه ازسرگیری پروازهای داخلی را صادر کرد.

بر اساس آمارهای دولت هند، علی رغم طولانی ترین قرنطینه جهان که توسط دولت نارندرا مودی، از ماه مارس شروع شد، 6977 نفر دیگر در هند به کووید 19 مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به 138 هزار و 845 نفر رسید. تاکنون 4 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

این افزایش ابتلا ناشی از بازگشایی برخی از کسب و کارها و اجازه سفر بر اساس فاز جدید قرنطینه ملی این کشور است.

درحالی که دولت فدرال اصراری بر قرنطینه مسافران پس از پرواز ندارد اما برخی از ایالت ها خود اقدامات قرنطینگی انجام داده اند که این امر سبب سردرگمی مسافران شده است.

قرنطینه ناگهانی در 24 ماه مارس اعلام شد راه دیگری برای میلیون های کارگر مهاجر به جز پیاده وری برای رسیدن به منزل نگذاشت که این مسافت ها گاهی به هزار کیلومتر می رسید.

ده ها هزار کارگر روزمزد، شغل خود را در شهرها از دست دادند یا به علت ترس از نرخ بالای عفونت در مناطق زاغه شهری در دو ماه گذشته، شغل خود را رها کردند.

بیش از 100 نفر از آنها در تصادف یا به علت خستگی مفرط در راه بازگشت به خانه، جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما