شناسهٔ خبر: 40301204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چرا ولیعهد سعودی دختر عمویش را آزاد نمی کند؟

صاحب‌خبر -

شفقنا- القدس العربی نوشت: شاهزاه «بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز آل سعود» دختر عموی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که بیش از یکسال است به اتهام تلاش برای فرار از کشور در زندان به سر می برد، امیدوار بود که در ماه رمضان مشمول عفو پس عمویش قرار گیرد اما درخواستش با گوش ناشنوای ولیعهد روبرو شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، سایت «اینسایدر» در مطلبی تحت عنوان «شاهزاده بسمه در رمضان به عفو امیدوار است اما پسر عمویش چشم پوشی می کند»، نوشت: این شاهزاده سعودی اول مارس ۲۰۱۹ میلادی به همراه دختر ۲۸ ساله اش «سهود الشریف» از آپارتمانش ربوده و بعدها به زندان مخوف حائر برده شد. اتهامش در ابتدا استفاده از گذرنامه جعلی و تلاش برای فرار از کشور بود و بعدها از این اتهام تبرئه شد اما هنوز در زندان است.

اینسایدر افزود: شاهراده بسمه ۲۷ آوریل سال جاری در توییتی اعلام کرد که اداره زندان حائر به او خبر داده که هیچ اتهام و تحقیقی درباره او وجود ندارد اما هنوز در زندان است.

این سایت با اشاره به اینکه ماه گذشته در پی اثبات موارد مبتلا به ویروس کروتا در زندان الحائر، درخواست ها برای آزادی شاهزاده بسمه بیشتر شد، در ادامه نوشت: او امیدوار است که تیم سازمان ملل در امر بازداشت های کورکورانه پرونده اش را پیگیری کند و این تیم اواسط آوریل درخواستی برای آزادی او به وزیر خارجه سعودی ارسال کرد.

اینسایدر در ادامه آورد: هفته گذشته به یکی از فرزندان خانواده شاهزاده بازداشتی خبر داده شد که به زودی شاهزاده بسمه آزاد خواهد شد به همین دلیل این فرد که نامش احمد است فورا به زندان حائر رفت تا از وضعیش پرس و جو کند اما هیچ جوابی به او داده نشد.

این در حالی است که شاهزاده بسمه مدتهاست با مشکل جسمی روبروست و از مشکلات قلبی و پوکی استخوان رنج می برد.

در حالی که بسیاری از مجرمان عربستان به مناسبت ماه رمضان مشمول عفو سران این کشور قرار گرفته اند اما خبری از آزادی شاهزاده بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز نیست و اداره زندانهای عربستان و یا سفارت این کشور در واشنگتن نیز به درخواست مطبوعات این کشور درباره پرونده این شاهزاده پاسخی نداده اند.

خبر را در القدس العربی ببینید

نظر شما