شناسهٔ خبر: 40300471 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

خرابی دست جمعی گوشی های سامسونگ در چین!

gizchina

صاحب‌خبر -

بسیاری از کاربران در چین خبر از خرابی گوشی های سامسونگ به صورت دست جمعی داده‌اند. اما دلیل این مشکل عجیب چیست؟ آیا این یک خرابکاری است؟

چند روز پیش تعداد انبوهی گزارش از سوی کاربران چینی در ویبو، در مورد خرابی گوشی های سامسونگ منتشر شد. در این گزارش‌ها از مشکل کرش شدن تا مشکی شدن صفحه نمایش، کاراکترهای عجیب و حتی ریستارت‌های ناگهانی وجود داشت. بسیاری از این دستگاه‌های به مشکل خورده نیز مدل‌های سامسونگ گلکسی اس ۸، اس ۹ و اس ۱۰ هستند، هرچند نام برخی مدل‌های قدیمی‌تر را نیز می‌توان در بین این گزارش‌ها دید.

خرابی گوشی های سامسونگ در چین

خرابی گوشی های سامسونگ در چین خرابی گوشی های سامسونگ در چین

با نگاهی به عکس‌های منتشر شده توسط کاربران، متوجه مشابه بودن این ایراد در تما مآن‌ها می‌شویم. به نظر می‌رسد این یک مشکل از سمت سرور باشد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این مشکل به خاطر وجود حفره‌ای در آپدیت ماه آوریل باشد که باعث بروز مشکلاتی در نسخه قدیمی اپلیکیشن قفل صفحه می‌شود. با این حال بسیاری از گوشی های سامسونگ هیچ آسیبی ندیده‌اند و به طور عادی کار می‌کنند. همچنین به نظر می‌رسد این ایراد در هیچ یک از گوشی‌های مدل گلکسی نوت رخ نداده است.

به گزارش برخی از متخصصان، یک به‌روزرسانی باعث خرابی گوشی های سامسونگ به طور دست جمعی در چین شده است. بنابراین اگر گوشی شما همچنان سالم است، توصیه می‌کنیم به‌روزرسانی خودکار را از تنظیمات گوشی خود غیرفعال کنید و فعلاً گوشی‌تان را آپدیت نکنید. همچنین برای اطمینان بیشتر، از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

پاسخ سامسونگ

چند ساعت پس از انتشار این گزارش در فضای مجازی، سامسونگ پاسخ رسمی را منتشر کرده است. این شرکت می‌گوید که بازخوردهای مختلفی را در مورد مشکلات سیستم از برخی کاربران دریافت کرده است. سامسونگ در حال بررسی علت و راه‌ حل‌های مربوطه است تا در اسرع وقت در اختیار کاربران قرار گیرد.

کاربران محترم گوشی های سامسونگ، ما بازخوردهایی را از برخی کاربران در مورد مشکلاتی با سیستم دریافت کرده‌ایم. در حال حاضر، ما به طور جدید در حال بررسی دلایل و ارائه راه حل‌هایی مربوط به آن در کمترین زمان ممکن هستیم

نظر شما