شناسهٔ خبر: 40300349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

بیانیه 100 نویسنده برتر جهان برعلیه سیاست های نژادپرستانه ترامپ

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، بیش از ۱۰۰ نویسنده برجسته از جمله چندین نویسنده برتر آسیایی-آمریکایی خواستار پایان دادن به موج خصومت علیه آسیایی‌ها در آمریکا شدند. به گفته آن‌ها، دولت ترامپ با طعنه‌های نژادپرستانه خود از آغاز همه‌گیری کرونا در آمریکا، به چنین رفتاری مردم را تشویق کرده است.

بیانیه مشترک انجمن قلم آمریکا و کارگاه نویسندگان آسیایی-آمریکایی در زمانی منتشر شده که جرایم ناشی از تنفر، خشونت و حملات دیگر علیه آسیایی‌ها و آسیایی-آمریکایی‌ها در آمریکا در حال افزایش است. از زمان آغاز شیوع کرونا در آمریکا گزارش‌های زیادی از مقصر شناختن آسیایی-آمریکایی‌ها به دلیل ورود ویروس کرونا به آمریکا وجود داشته و به این افراد گفته شده که به چین برگردند.

آغاز حملات به آسیایی ها

این حملات اغلب در دانشگاه‌ها، متروهای شهری و در فضای مجازی دیده شده است. این خصومت تا جایی پیش رفته که اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به متصدیان محلی اجرای قانون در سراسر آمریکا درباره در خطر قرار داشتن آسیایی-آمریکایی‌ها در دوران بحران کرونا، هشدار داده است.

از جمله یکی از شدیدترین این حملات، حمله با چاقو به یک مرد برمه‌ای و دو فرزندش در میدلند، تگزاس، در ماه مارس بود. مهاجم نوجوان به پلیس گفته بود که این خانواده را هدف حمله قرار داد زیرا تصور می‌کرد چینی و در حال انتشار کرونا هستند.

در این بیانیه آمده است: زمان جلوگیری از این موج اکنون است. گزارش‌ها از تف کردن روی افراد، چاقو زدن، ضرب و شتم یا توهین لفظی به حد کافی به گوش می‌رسد. وقتی چنین حملات ناشی از نفرت در چنین حجمی رخ می‌دهد، مسئولیت محکوم کردن آن برعهده جامعه مدنی و نمایندگان منتخب ماست.

همدستی ترامپ در فجایع انجام شده علیه آسیایی ها

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، جنجالی‌ترین جنبه این بیانیه، این نکته است که دولت ترامپ در افزایش حملات ناشی از نفرت علیه این نژاد همدست دانسته شده است. نویسندگان معروف می‌گویند دولت ترامپ با استفاده از طعنه‌ها و کلیشه‌های نژادپرستانه می‌کوشد قصور خود در مقابله با کرونا را بپوشاند.

ترامپ در ماه مارس به طور مرتب از عبارت ویروس چینی برای اشاره به کرونا استفاده می‌کرد. او در مواجه با انتقادات، سعی کرد این مسئله را اینطور توجیه کند که دلیل استفاده از این عبارت به این خاطر است که ویروس کرونا ابتدا از چین به سایر نقاط جهان شیوع پیدا کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما