شناسهٔ خبر: 40300294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

وعده شهردار تهران برای سال جاری

شهردار تهران ضمن تشریح برنامه‌های ۹۹شهرداری، از پیگیری‌اش برای ثبت جهانی خیابان ولیعصر در سال جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در مورد سرانجام قول هایی که در ابتدای تصدی اش به مردم تهران داد، گفت: پروژه هایی که به مردم قول داده بودیم در حال پیگیری هستند و تمام تلاشمان این است که بتوانیم آنها را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های ارائه شده به شورای شهر اعلام کرده بودم که یکی از برنامه‌های اولویت دار دوران مدیریتم درتهران، ثبت جهانی خیابان ولیعصر است، تصریح کرد: ثبت جهانی خیابان ولیعصر وارد لیست موقت شده و مسئولان سازمان میراث فرهنگی پیگیر این موضوع هستند و به نظر می رسد ثبت جهانی خیابان ولیعصر در سال جاری  رقم بخورد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در مورد بقیه پروژه‌ها از جمله ساماندهی روددره‌ها به دنبال سرمایه گذار هستیم  و در این راستا با گروه‌های مختلف مذاکره کرده‌ایم، گفت: ساماندهی دره فرحزاد نیز یکی از اولویت‌های ما در این دوره مدیریت شهری بود که در ماه‌های پایانی سال گذشته، ضمن احیاء این دره، سعی کردیم مسیرگردشگری طبیعی و مذهبی را طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری به دنبال اجرای پروژه‌هایی هستیم که رضایت حداکثری مردم به خصوص در محلات را به همراه داشته باشد، افزود: در حال حاضر اجرای پروژه‌های بزرگ تمام شده و در سالجاری با تغییر رویکرد جدی که داریم، اجرای پروژه های محلی را در دستورکار قرار دادیم و برای این مهم ۲۰۰۰  میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم.

اجرای پروژه‌های محله‌ای با اولویت بافت‌های فرسوده

اجرای پروژه‌های محلی از جنس مگا پروژه‌ها نیست

حناچی در ادامه با بیان اینکه این پروژه‌ها،‌ از جنس مگا پروژه‌ها نیستند و در حد محلات هستند، بیان کرد: از آنجایی که این پروژه‌ها بر اساس نظرات مردم محل و در راستای حل مشکلات آن است، قطعا موجبات رضایت آنها را فراهم می‌کند. به عنوان مثال در  محله اتابک، خانه‌های فرهنگی ایجاد خواهند شد که به مردم در زمینه‌های مختلف آموزش می‌دهد و در واقع اجرای اینگونه پروژه‌ها حس رضایت مندی مردم را بیشتر کرده است، هرچند که از جنس هزینه کرد است تا درآمدزایی، اما این مسئله مهم نیست.

وی با بیان اینکه در سالجاری، اجرای پروژه‌های محله‌ای با اولویت بافت‌های فرسوده است، گفت:  از ۳۵۰ محله تهران، دفاتری در  ۱۵۰ محله مستقر هستند که وظیفه شناسایی پروژه‌های مردمی را با کمک شهروندان برعهده دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما