شناسهٔ خبر: 40300196 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

بهمن تیموری آزادکار تیم ملی:

برای بدست آوردن دوبنده تیم ملی باید بهترین بود

بهمن تیموری در خصوص نتایج ضعیفش در پیکارهای جهانی و شکست مقابل حریف ازبکستانی در همان دور نخست گفت: اگر در قزاقستان این فرصت را داشتم که چند روز بیشتر تمرین می‌کردم و با شرایط آنجا عادت می‌کردم به طور حتم نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| آزادکار تیم ملی در پیکارهای جهانی سال 2019 نورسلطان قزاقستان با دفاع از چرخه جدید انتخابی گفت: امیدوارم که این قانون در کشتی کشورمان جا بیافتد و هر کسی که خوب است به حقش برسد.

 

بهمن تیموری روز دوشنبه گفت: بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت، مدتی است که تمریناتم را آغاز کردم و به همین دلیل نتوانستم در جام تختی سال 98 شرکت کنم. البته قبل از پیکارهای جهانی سال 2019 قزاقستان مصدومیت سبکی داشتم که قصد داشتم درمان کنم و البته آن زمان سرباز بودم و مجبور بودم در لیگ برتر به روی تشک بروم که مصدومیت من از ناحیه کمر تشدید شد.

 

وی اظهار داشت: درمان مصدومیتم را زیر نظر فوق تخصص و فیزیوتراپ در تهران انجام می‌دهم و پزشکان اعلام کردند که برای شروع تمرینات، خیلی آرام کارم را آغاز کنم که آیا دردی احساس می‌کنم یا خیر. البته در این مدت با کادر فنی تماسی نداشتم و گاهی با «محسن کاوه» مدیر فنی تیم‌های ملی در تماس هستم.

 

دارنده مدال طلا و برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا در خصوص حضورش در کشتی گفت: فعلا در خصوص آینده خودم به نتیجه خاصی نرسیدم که آیا امسال برای حضور در المپیک به وزن 74 کیلوگرم بروم یا اینکه در همان وزن 79 کیلوگرم که غیرالمپیکی است ادامه دهم. البته با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط به گونه‌ای است که سالن و امکاناتی نیست که بتوانم تمرین کنم و به روی تشک بروم که بررسی کنم که وضعیت کمرم به گونه‌ای است که بتوانم ادامه دهم یا خیر.

 

این آزادکار کرمانشاهی همچنین در خصوص چرخه جدید انتخابی تیم ملی گفت: با قانون جدید چرخه انتخابی به هر کسی که خوب باشد باید بها بدهند و به نظر من در این چرخه نفر دوم با پنجاهم فرقی نمی‌کند چرا که برای بدست آوردن دوبنده تیم ملی باید بهترین بود. این قانون خوبی است که می‌تواند به کشتی کشورمان کمک کند و به طور حتم همه از آن استقبال خواهند کرد و امیدوارم که این قانون هر چه سریعتر جا بیافتد و هر کسی که خوب است به حقش برسد.

 

وی در پاسخ به این سووال که در سال‌های اخیر آیا حقی از انتخابی تیم ملی از او ضایع شد یا خیر؟ گفت: البته موضوعی که می‌خواهم بگویم را به عنوان حق خوری یا گلایه و شکایت نیست بلکه اتفاقی است که برایم رخ داده است. در سال 2018 در وزن 79 کیلوگرم نفر اول کشور شدم و بعد از آن در اردوهای تیم ملی و در تمرینات سخت شرکت کردم و در این وزن در اوج آمادگی بودم که سرمربی تیم ملی (رسول خادم) به من گفت که خودت را برای حضور در قهرمانی آسیا و در وزن 74 کیلوگرم آماده کنم و البته آن زمان من این قدرت را نداشتم که بگویم نمی‌توانم و بعد از آن فشار تمرینات و رژیم غذایی را آغاز کردم تا وزنم را کم کنم که 2 هفته مانده به مسابقات آسیایی گفتند که «مصطفی حسین‌خانی» به قهرمانی آسیا اعزام می‌شود.

 

تیموری ادامه داد: بعد از آن در دوگانگی بین وزن‌های 74 و 79 کیلوگرم مانده بودم و نمی‌دانستم چکار کنم و همان سال و در وزن 79 کیلوگرم نیز «عزت‌الله اکبری» را به پیکارهای جهانی اعزام کردند.

 

وی بیان داشت: بعد از آن به دلیل سربازی باید برای تیم خود در لیگ کشتی می‌گرفتم که در شرایطی به روی تشک رفتم که موجب پاره شدن آپاندیسم شد و البته در سال 2019 هیچ سهمیه‌ای نداشتم و سرمربی تیم ملی سهمیه جام تختی را به من داد و در نهایت توانستم عضو تیم ملی در رقابت‌های جهانی قزاقستان شوم.

 

تیموری در خصوص نتایج ضعیفش در پیکارهای جهانی و شکست مقابل حریف ازبکستانی در همان دور نخست گفت: اگر در قزاقستان این فرصت را داشتم که چند روز بیشتر تمرین می‌کردم و با شرایط آنجا عادت می‌کردم به طور حتم نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

 

وی در پاسخ به این سوال که اگر در دور نخست با حریف آسانتری روبرو می‌شد شاید در ادامه کار برایش بهتر بود، گفت: حریف ازبکستانی (رشید قربان‌اف) حریف سختی نبود و می‌توانستم او را شکست دهم به طوری که در 28 ثانیه نخست کشتی من 6 بر صفر از او پیش بودم اما به طور حتم اگر در دور نخست کشتی‌گیر دیگری بود در ادامه بهتر می‌شد و بدنم به شرایط مسابقه و خودم هم با فضای سالن و مسابقات بیشتر آشنا می‌شدم.

 

منبع: ایرنا

نظر شما