شناسهٔ خبر: 40299887 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

چرا بن سلمان دختر عمویش را آزاد نمی‌کند؟

شاهزاده سعودی

صاحب‌خبر -

ایسنا نوشت: شاهزاده سعودی"بسمه دختر سعود بن عبدالعزیز آل سعود" ابراز امیدواری کرده بود که در ماه رمضان، پس از گذشت بیش از یک سال از ربودن و بازداشتش به اتهام تلاش برای فرار از عربستان، از زندان آزاد شود اما پسر عمویش، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درخواست وی را نشنیده گرفت.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شاهزاده بسمه دختر سعود بن عبدالعزیز آل سعود پس از ۱۳ ماه بازداشت، سکوتش را شکست و در توییتر خبر بازداشتش را فاش کرد. او از عمویش سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی و پسر عمویش محمد التماس کرد تا وی را آزاد کنند، زیرا پادشاه سعودی همه ساله در ماه مبارک رمضان برخی از زندانیان را عفو می‌کرد.

بسمه در رشته توییت‌هایی نوشت: من از عمو و پسرعموی خود می‌خواهم که وضعیت من را بازبینی و مرا آزاد کنند زیرا من مرتکب هیچ اشتباهی نشده‌ام و وضعیت سلامتی‌ام بسیار وخیم است.

وب‌سایت"اینسایدر" آخرین تحولات تراژدی شاهزاده سعودی را مورد توجه قرار داد کرد و گفت: این شاهزاده به همراه دختر ۲۸ ساله خود، سهود الشریف از آپارتمان خود در جده در تاریخ یکم مارس ۲۰۱۹ ربوده و سپس به زندان الحائر منتقل شدند. در ابتدا اتهام وارده استفاده از گذرنامه جعلی و تلاش برای فرار از کشور بود، پس از آن اتهام ساقط شد اما وی همچنان در زندان است. اینسایدر می‌افزاید، شاهزاده سعودی در تاریخ ۲۷ آوریل توییتی را منتشر کرد که در آن آمده است: "مدیریت زندان الحائر به ما گفت که هیچ اتهامی علیه ما وارد نبوده و تحقیقاتی در جریان نیست اما ما هنوز در زندان هستیم."

این شاهزاده امیدوار است که تیم سازمان ملل در امور بازداشت‌های خودسرانه پرونده وی را پیگیری کند. به گزارش اینسایدر، این تیم "درخواست فوری" را به وزیر امور خارجه عربستان برای آزادی بسمه در اواسط آوریل ارسال کرده است. هفته گذشته، یکی از اعضای خانواده شاهزاده بازداشتی مطلع شد که وی آزاد خواهد شد و بلافاصله جوانی به نام احمد برای اطلاع از وضعیت مادرش به زندان الحائر رفت اما پاسخی دریافت نکرد. در یک ماه گذشته میلادی، به دلیل گزارش‌های مربوط به موارد ابتلا به کروناویروس در زندان الحائر، درخواست‌ها برای آزادی شاهزاده بسمه بیشتر و فوری‌تر شده است.

این شاهزاده مدت‌ها است که از وضعیت سلامتی ناگواری رنج می‌برد چرا که از عارضه قلبی و روده‌ و پوکی استخوان رنج می‌برد.

برچسب‌ها:

نظر شما