شناسهٔ خبر: 40299853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ماجرای دیدار 3 سردار با لاریجانی در روز تصویب CFT چه بود؟

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود با تصویب CFT لیستی از افراد سپاه تحریم شوند که سردار سلیمانی هم طبیعتاً در آن قرار داشت.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|  ابوالفضل ابوترابی با اشاره به پایان دوره دهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملکرد مجلس در دوره دهم در حوزه قانون‌گذاری قابل قبول بود، اما در بعد نظارت بسیار ضعیف عمل کرد.

 

وی با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور افزود: مردم انتظار داشتند در شرایط گرانی وقتی نمایندگان هم از پاسخ‌های روحانی قانع نشدند، پرونده به قوه قضائیه برود وقتی این اتفاق نیفتاد، مردم آن را نوعی سرکار گذاشتن خود و حرکت‌ نمایشی مجلس استنباط کردند و توهین به خود انگاشتند.

 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بعد نظارتی مجلس دهم شاهد بودیم که استیضاح محمد شریعتمداری در وزارت صمت پیگیری شد، اما رئیس جمهور او را از این وزارتخانه برمی‌دارد و در وزارتخانه استراتژیک کار و رفاه اجتماعی  وزیر می‌کند و وزیری که ناکارآمدی او سبب شده بود استیضاحش در مجلس پیگیری شود، با رأی بالای نمایندگان در رأس وزارت کار قرار می‌گیرد و اینها همه از سوی مردم دهن‌کجی تلقی شد.

 

ابوترابی با اشاره به اینکه عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی بلایی سر مملکت آورد که امروز مردم با بحران مسکن مواجه هستند، خاطرنشان کرد: مجلس دوبار آخوندی را استیضاح کرد، اما هربار به صحن آمد و با رأی بیشتری از مجلس خارج شد. بنابراین مردم در بعد نظارتی مجلس خون دل و انتقاد دارند و کارنامه مجلس دهم در این قضیه منفی است.

 

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس دهم در بعد قانون‌گذاری بهتر عمل کرد، قوانین خوبی حتی نسبت به مجلس قبل داشتیم و معتقدم لایحه CFT تنها مصوبه‌ غیرقابل قبول مجلس دهم بود.

 

وی به خاطره‌ای از سردار شهید سلیمانی و روزی که قرار بود لایحه CFT در مجلس بررسی شود، اشاره کرد و گفت: قرار بود با تصویب CFT لیستی از افراد سپاه تحریم شوند که سردار سلیمانی هم طبیعتاً در آن قرار داشت.

 

ابوترابی ادامه داد: صبح تصویب این لایحه بر سر مزار شهدای مجلس رفتم، دیدم سردار شهید سلیمانی بر سر مزار شهدا در حال گریه است و ایشان بعد به همراه سردار باقری و سردار وحید به دفتر علی لاریجانی رفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از آن CFT با حمایت‌های آقای لاریجانی در مجلس تصویب شد و این گریه ایشان را در مزار شهدای گمنام شاهد بود و متاسفانه در همان روز این لایحه علیه عزیزان سپاه در مجلس رای آورد. 

 

منبع: آنا

نظر شما