شناسهٔ خبر: 40298962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هنوز تصمیمی برای بازگشایی سینماها گرفته نشده است

مدیرعامل موسسه سینماهای حوزه هنری گفت: تمام پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مجدد سینماها حتی انجمن سینماهای کشور انجام گرفت اما همچنان تصمیمی مبنی بر ادامه کار این صنوف گرفته نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه سینما‌های حوزه هنری  اظهار داشت: سینما‌ها همچنان تعطیل است و ظاهرا برای برخی مسئولان این امر چنان اهمیتی ندارد، اما در هر حال سینما‌ها از جمله صنوفی بودند که پیش قدم تعطیلات شدند، به این معنا که سلامتی مردم برای سینماداران از اهمیت برخوردار هست، اما درحال حاضر باوجود پروتکلی که از طرف وزارت ارشاد درخصوص سینما‌ها تعیین شده است کمترین درصد انتقال بیماری از طریق سینما‌ها اعلام شده است که ۹ صدم درصد است.

او بیان کرد: باتوجه به مسائل مطرح شده درحال حاضر بنده منعی برای بازگشایی سینما‌ها نمی‌بینم بنابراین تعلل و بی‌مهری مسئولان به این امر و عدم دغدغه برای آنان را متوجه نمی‌شوم چراکه نوعی بی توجهی به فرهنگ محسوب می‌گردد.

مدیرعامل موسسه سینما‌های حوزه هنری تصریح کرد: تمامی اصناف باز شده‌اند و حتی موارد حمل و نقل اعم از زمینی و هوایی نیز مجددا راه اندازی شده‌اند، اما موضوع سینما و فرهنگ به دلیل اینکه در ظاهر امر جدی برای برخی محسوب نمی‌گردد به آن‌ها رسیدگی نمی‌شود که این موضوعی شک برانگیز است.

او عنوان کرد: تعداد نیروی انسانی که در حوزه سینما‌ها فعالیت می‌کنند کم نیستند. حدود ۳ هزار پرسنل به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم از طریق سینما به امرار معاش می‌پردازند که اگر به این شرایط رسیدگی نشود قاعدتا این تعداد افراد دچار مشکل خواهند شد.

حسینی با اشاره به فشار روانی ایجاد شده از کرونا خاطرنشان کرد: سال‌های زیادی تلاش بر این شد که شرایط سینما‌ها متفاوت شود چرا که بسیاری از شهرستان‌ها تنها مکان تفریحی که دارند سینما‌ها محسوب می‌گردد درواقع حوزه نشاط اجتماعی که برای مردم در برخی شهرستان‌ها مشخص شده سینما است که در این اوضاع جامعه باتوجه به فشار روانی که بر مردم حاکم هست این صنوف می‌تواند یاری رسان این موضوع باشد.

او درخصوص پیگیری‌های اخذ شده برای بازگشایی مجدد سینما‌ها اعلام کرد: تمام پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مجدد سینما‌ها حتی انجمن سینما‌های کشور انجام گرفت، اما همچنان تصمیمی مبنی بر ادامه کار این صنوف گرفته نشده است.

مدیر موسسه سینما‌های حوزه هنری گفت: سینماداران سلامتی مردم برایشان اهمیت داشت و جزء اولین صنوف تعطیل کننده محسوب شدند، اما درحال حاضر این شغل از متضررترین حرفه‌ها شناخته شده است که این تصمیم مسئولان مبنی بر ادامه تعطیلی سینما‌ها جای تعحب دارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

نظر شما