شناسهٔ خبر: 40298956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان خبر داد:

ثبت ۳۰ واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده

جلال جلیلی

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: از آنجا که آثار آلودگی محیط ‌زیست به تدریج آشکار می‌شود، گاهی خسارت‌های چشمگیری به دنبال دارد، بنابراین شناخت آثار تخریب‌های زیست‌ محیطی بر جغرافیای طبیعی و انسانی، مسئله اساسی است که باید مورد توجه مردم باشد.

صاحب‌خبر -

حسین خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گسترش جوامع انسانی و توسعه شهرنشینی موجب تخریب منابع طبیعی و آلودگی محیط ‌زیست شده است، درحالی که حفظ محیط ‌زیست به عنوان یکی از نگرانی‌های اساسی شهروندان باید به شکل فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی تأکید کرد: با افزایش علم و آگاهی انسان، ارزش منابع طبیعی و محیط زیست و حفظ آن‌ها نیز باید افزایش پیدا کند، اما شرایط امروز جامعه، رفتاری غیر از این را نشان می‌دهد و تغییر این رفتار، نیازمند مشارکت همه مردم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، گفت: پرونده ۶۰ واحد صنعتی آلاینده این شهرستان در سال گذشته مورد پیگیری قضایی قرار گرفت که منجر به صدور حکم و  تعطیلی ۲۴ واحد غیرمجاز و آلاینده محیط زیست شد.

وی اعلام کرد: در سال گذشته ۹۲  مأموریت پایش شبانه صنایع، ۲۸ مورد پایش مراکز پسماند روستایی و شهری، ۳۰۰ مورد بازدید از شیوه مدیریت پسماندهای صنعتی، ۱۲۲ مورد اخطار دفع غیراصولی پسماندها و ۲۸ مورد پایش معادن شهرستان کاشان انجام شد.

خادمی تصریح کرد: فعالیت ۱۹ معدن این شهرستان توسط کارشناسی حقوقی اداره حفاظت محیط زیست کاشان مورد پیگیری قضایی قرار گرفت که با دستور قضایی منجر به تعطیل شدن ۱۰ واحد معدنی و تمدید نشدن پروانه بهره‌برداری ۹ باب معدن شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، ادامه داد: در سال گذشته ۵۳۵ نامه استعلام به این اداره رسید که با ساخت، توسعه و بهره‌برداری ۳۶۵ واحد صنعتی خدماتی و کشاورزی موافقت شد و با ۳۶ درخواست مخالفت شد که مغایر با ضوابط سازمان حفاظت محیط‌ زیست بود.

خادمی اظهار کرد: در یک سال گذشته ۸۱۵ واحد صنعتی و خدماتی در حوزه شهرستان کاشان پایش شد که برای انجام این پایش‌ها ۳ هزار و ۲۶۰ نفر ساعت فعالیت نظارتی صورت گرفت.

وی ۲۰ مورد نظارت بر بارگیری و ارسال پسماندهای ویژه صنعتی، ۴۵ مورد نمونه‌برداری از خروجی پساب‌های صنعتی توسط کارشناسان اداره و آزمایشگاه معتمد و اندازه‌گیری ۵۲۰ پارامتر آلاینده محیط‌زیست را از دیگر فعالیت‌های اداره حفاظت محیط زیست کاشان برشمرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، با اشاره به انجام ۵۸۷ مأموریت پایش و بازدید، تصریح کرد: در یک سال گذشته، ۳۰ واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده ثبت شد که در این مدت،  ۱۲ واحد پس از رفع آلودگی جواز ادامه فعالیت گرفتند.

خادمی با اشاره به برگزاری هفت جلسه با موضوع پسماند در شهرستان کاشان، خاطرنشان کرد: با انجام ۱۶ مورد بازدید از مراکز درمانی و بیمارستانی در شهرستان کاشان، یک مورد اخطار جهت دفع غیراصولی پسماندهای پزشکی صادر شد.

انتهای پیام

نظر شما