شناسهٔ خبر: 40298664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مقصد نهایی نفتکش‌های ایرانی در ونزوئلا مشخص شد

خبرگزاری میزان- ️اولین نفتکش ایرانی از ناوگان ۵ فروندی اعزام شده به ونزوئلا به بندر «ال پالیتو» رسید و تا ساعتی دیگر محموله خود را تخلیه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بنابراعلام نورنیوز، نفتکش‌های «فورچون» و «فارست» به عنوان اولین و دومین شناور‌های ناوگان اعزامی ایران به ونزوئلا با ورود به آب‌های انحصاری اقتصادی این کشور همراه با اسکورت ناو‌های نظامی به سمت بنادر محل تخلیه محموله خود در حال حرکت هستند.

️بر اساس گزارش‌های دریافت شده نفتکش فورچون ️اولین نفتکش ایرانی از ناوگان ۵ فروندی اعزام شده به ونزوئلا به بندر «ال پالیتو» رسید و تا ساعتی دیگر محموله خود را تخلیه خواهد کرد.

دومین نفت کش ایرانی به نام «فارست» نیز که بامداد امروز به وقت ایران وارد منطقه اسکورت شد در حال حاضر به سوی بندرپانتا کاردین (Punta Cardin) در حال حرکت است.

نفتکش ایرانی «فاکسون» نیز که سومین شناور حامل فرآورده‌های نفتی به مقصد ونزوئلا است روزچهارشنبه۲۷ می‌حدود ساعت ۱۴۰۰ به وقت محلی (۲۲/۳۰ به وقت تهران) به موقعیت اسکورت خواهد رسید.

دو کشتی نفت کش دیگر به نام‌های «پتونیا» و «کلاول» نیز با پرچم ایران ضمن عبور از اقیانوس اطلس به سمت دریای کارائیب در حال حرکت هستند و بر اساس برنامه تعیین شده به سمت بنادر ونزوئلا ادامه مسیر خواهند داد.

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز ساعاتی پیش ضمن تشکر دوباره از حمایت‌های ایران، تأکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد.»

انتهای پیام/

نظر شما