شناسهٔ خبر: 40297133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نمایندگان خانه‌های سازمانی را به نام خود می‌زدند!

فارس

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به پرداخت مبالغ زیاد به نمایندگان برای اجاره مسکن گفت: نمایندگان دوره‌های قبل خانه‌های سازمانی را یا تحویل نمی دادند و یا با رانت به نام خود سند زدند و به همین دلیل مجلس خانه های سازمانی را فروخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف دیگر ادارات و سازمان‌ها مجلس شورای اسلامی مسکن سازمانی ندارد، گفت: البته مجلس در  سالهای گذشته خانه سازمانی داشت که هر چند تعدادش کم بود اما به دلیل رانت خواری برخی نمایندگان و تلاش برای تصرف این منازل به قیمت اندک بعد از دوره نمایندگی، همین خانه های سازمان فروخته شد.

بیشتر بخوانید

دست رد منتخب مردم تهران به ودیعه مسکن نمایندگان

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در دور دوم و سوم در نزدیکی پاستور، تعدادی خانه سازمانی داشت که این خانه ها حتی تا مجلس ششم و هفتم هم موجود بود، تصریح کرد: این خانه ها به تعدادی از نمایندگان داده شد تا در دوره نمایندگی استفاده کنند اما برخی از نمایندگان تا سال‌ها بعد از اتمام دوره نمایندگی، این منازل  را در تصرف داشته و آن را تخلیه نمی‌کردند. 

منتخب محلات در مجلس یازدهم گفت: به عنوان مثال یکی از نمایندگان تهران در مجلس ششم خانه سازمانی مجلس در نزدیک پاستور را تا چندین سال بعد از مجلس ششم تخلیه نکرده بود با وجود آنکه وی بعد از آن دیگر نماینده نبود.

حجت الاسلام سلیمی اضافه کرد: همچنین برخی از نمایندگان بعد از اتمام دوره نمایندگی با لابی و رانت همان منازل سازمانی را به قیمت اندک به نام خود کردندکه این یک نوع رانت بود. 

وی افزود: به دلیل همین مشکلات هیأت رئیسه مجلس خانه‌های سازمانی را فروخت و هیأت رئیسه مجلس نهم و دهم دیگر برای خانه‌های سازمانی اقدامی نکردند. 

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مقامات و مسئولین از خانه‌های سازمانی استفاده می‌کنند اما مجلس به دلیل همین مشکلات خانه سازمانی ندارد.

سلیمی تصریح کرد: در دوره مجلس ششم و هفتم تعدادی از خانه‌های سازمانی مجلس در منطقه سعادت‌آباد تهران بود سؤال این است که چرا مجلس در آن منطقه برای نمایندگان خانه تهیه کرد و چرا در جنوب شهر تهیه نکرد.

وی افزود: به نظر اینجانب منازل نمایندگان مجلس باید از مجموعه بهارستان به پایین باشد. من که سه دوره نماینده هستم در همین منطقه ساکن هستم.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اینجانب می‌بینم که برخی از همکاران در همان روزهای اول دوره نمایندگی در مناطق ولنجک یا قیطریه ساکن می‌شدند این تعداد از نمایندگان روحیه اشرافیگری پیدا می‌کنند و دیگر روحیه خدمت ندارند.

سلیمی تأکید کرد: ساخت خانه سازمانی برای مدیران در مناطق بالاشهر و یا اجاره خانه در این مناطق برای مقامات حتماً آسیب‌زا است و ضرر دارد. 

وی تأکید کرد: توصیه ما به هیأت رئیسه مجلس این است که تصمیمی نگیرد تا نمایندگان بالاشهرنشین باشند. نماینده‌ای که از شهرستان به تهران بیاید و بالاشهرنشین شود هم آرای مردم یادش می‌رود و هم مشکلات مردم.

نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: نماینده یک شهر باید در مناطق متوسط و پایین شهر زندگی کند و محل زندگی و نوع زندگی وی از سطح متوسط به پایین باشد. 

سلیمی گفت: ما در گذشته به هیأت رئیسه مجلس توصیه کردیم اگر قرار است خانه سازمانی برای نمایندگان ساخته شود باید در مناطقی باشد که طبقات متوسط به پایین در آن منطقه حضور دارند. 

وی با بیان اینکه قرار بود برای نمایندگان مجلس خانه‌های سازمانی بسازند، گفت: تا به امروز مجلس خانه سازمانی ندارد و خانه سازمانی که قرار است در منطقه بهارستان در کنار مجلس ساخته شود، هنوز تکمیل نشده است. 

حجت الاسلام سلیمی در خصوص توئیت یکی از منتخبان مجلس یازدهم مبنی بر اینکه هیئت رئیسه مجلس دهم برای ودیعه، اجاره مسکن نمایندگان مجلس یازدهم مبالغی را مصوب کرده، با بیان اینکه هیأت رئیسه مجلس دهم نمی‌تواند برای مسکن نمایندگان مجلس یازدهم تصمیم‌گیری کند، افزود: در ابتدای هر دوره‌ای از مجلس معمولاً منتخبان در هتل و یا مهمانسراهای ادارات مستقر می‌شوند تا تکلیف مسکن آنها مشخص شود.

لازم به ذکر است مالک شریعتی منتخب تهران در مجلس یازدهم در توئیتی نوشت: هیئت رئیسه مجلس دهم برای ودیعه، اجاره مسکن نمایندگان مجلس یازدهم مبالغی را مصوب کرده. در جلسه یک ماه فرمی دادند که امضاء نکردم و استفاده نخواهم کرد.به همکاران عزیز که نیاز ندارند پیشنهاد می کنم با تجمیع این مبالغ، پایه گذار صندوقی در مجلس برای اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان شویم.

نظر شما