شناسهٔ خبر: 40297114 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارشناس مسائل اقتصادی:

گردش مالی سهام عدالت باعث رونق بازار سهام می‌شود

مظاهری با اشاره به اینکه گردش پولی سهام عدالت از نوع مطلوب است و نقدینگی منفی نیست، گفت: گردش مالی سهام عدالت باعث رونق بازار سهام می‌شود.

صاحب‌خبر -

.shabestan.irبه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «طهماسب مظاهری» شب گذشته (یکشنبه 4 خرداد) در برنامه تبتر امشب شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره مدیریت آزادسازی سهام عدالت پرداخت و با اشاره به اینکه گردش پولی سهام عدالت از نوع مطلوب است و نقدینگی منفی نیست، گفت: بسته تخصیص سهام در گذشته به سرانجام نرسید و کاری که امروز انجام شده کاری جسورانه و جدی است و امیدورام کار نیمه تمام را دولت به نحو احسن انجام دهد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه سهام عدالت و گردش مالی آن باعث رونق بازار سهام می‌شود، گفت: بحث نقدینگی ارتباطی به سهام عدالت ندارد و مربوط به پایه پولی است. نقدینگی منفی پدیده پولی است و آن به کارکرد دولت و بانک مرکزی برمی گردد.

 

وی با بیان اینکه اکثر سهام داران نمی‌دانند که سهام چه شرکت‌هایی را دارند، افزود: سهام یک میلیونی تومانی قیمت ۱۳ سال پیش و قیمت بورسی امروز آن بیش از ۹ میلیون تومان است البته سهام غیر بورسی آن هم هست که به این اضافه می‌شود. باید در این رابطه به مردم و سهامداران توضیح داده شود.

 

طهماسب مظاهری با اشاره به اینکه خود سهامداران باید حوصله کنند و دانش کافی به دست بیاورند، گفت: سهامداران با کارگزارنی در ارتباط باشند تا از سهام خود کسب اطلاع کنند. برخی پول لازم دارند و تصمیم بر فروش گرفته اند و برخی هم تست می‌کنند./

پایان پیام/50

نظر شما