شناسهٔ خبر: 40297101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

بررسی کامل یک دروغ بزرگ! ژنرال فرانکو ،دروغی که حریفان برای توجیه موفقیت های بی پایان رئال مادرید می گویند

Amir Ultrasaurus

صاحب‌خبر -

بررسی کامل یک دروغ بزرگ!

ژنرال فرانکو ، دروغی که حریفان به خودشان می گویند برای توجیه موفقیت های بی پایان رئال مادرید.

با ما همراه باشید با توضیحات کامل در مورد وضعیت رئال مادرید در دوران ژنرال فرانکو و خدمات بی پایان این شخص به بارسلونا

‍ جنگ داخلی اسپانیا در سال 1936 به رهبری فرانچسکو فرانکو آغاز شد و اسپانیا را به بیابان تبدیل کرد! در این جنگ بیش از نیم میلیون نفر کشته شدند

ابتدا وضعیت رئال مادرید قبل از ژنرال فرانکو را بررسی میکنیم. برخلاف توهمات موجود ، رئال مادرید قبل از فرانکو وضعیت به مراتب بهتری داشت. 2 قهرمانی لیگ و 7 قهرمانی جام حذفی در دوران قبل از حمله فرانکو به دست آمد. به این نکته هم توجه کنیم که شروع لیگ اسپانیا از سال 1929 بوده و رئال در دو سال 1931 و 1932(بدون شکست) به قهرمانی دست یافته بود و در این دوران رئال بهترین تیم اسپانیا بود.

با شروع جنگ داخلی ، تیم طلایی رئال مادرید به صورت مستقیم و غیرمستقیم نابود شد!
پس از پیروزی ژنرال فرانکو در جنگ داخلی اسپانیا در سال 1936، رئال به مدت 10 سال هیچ عنوان قهرمانی ای بدست نیاورد و تا سال 1954 رئال مادرید به مدت 15 سال نتوانست عنوان قهرمانی لیگ را بدست آورد.

دلیل اوج گیری رئال از سال 1953 سانتیاگو برنابئوی بزرگ بود که تنفر زیادی از فرانچسکو فرانکو داشت. رئال با مدیریت فنی و اقتصادی فوق العاده دون سانتیاگو برنابئو و با نسل دی استفانو ، پوشکاش و ... توانست 5 سال پیاپی قهرمان اروپا شود و قدرت اول فوتبال جهان لقب بگیرد.

رئال مادرید در دوران بعد از حکم رانی فرانکو دچار بحران شدیدی شد. دو تن از مدیران تیم که یکی از آن ها سانچز گرا بود توسط سربازان فرانکو دستگیر شدند. سانچز گرا عضو حزب جمهوری خواه بود و بعد از سقوط این حزب از ترک مادرید خودداری کرد! سانچز گرا پس از آزادی به پاریس فرار کرد.

نفر دومی که توسط فرانکو دستگیر شد رئیس باشگاه ، آنتونیو اورتگا بود. اورتگا از برجسته ترین چهره های جمهوری خواه اسپانیا به شمار می رفت. یکی دیگر از مدیران باشگاه ، خوان خوزه وایخو گونزالس نیز قبل از فرار در ایالت سویل دستگیر شد و در انتظار حکم اعدام خود بود.

‍ رئال مادرید معروف به باشگاه جمهوری خواهان بود و پس از جنگ داخلی افراد ژنرل فرانکو تلاش های زیادی برای نابودی این باشگاه انجام دادند ولی با تمام این ها رئال توانست نجات پیدا کند!

ادواردو هارو ، ژورنالیست معروف اسپانیایی و نویسنده کتاب Arde Madrid می گوید رئال در دوران جنگ داخلی به نماد جمهوری خواهی تبدیل شده بود و میان مردم محبوب بود! خدمات رئال مادرید به جمهوری خواهان باعث شد مدیران این باشگاه سرنوشتی جز اعدام ، حبس و فرار نداشته باشند!

احیای مادرید با فرار معجزه آسای یکی از بازیکنان تیم ، پریکو اسکوبار ، از زندان های ژنرال فرانکو آغاز شد(هم سلولی های او قتل عام شدند). با اینکه بیشتر اعضای هیئت مدیره توسط نیروهای فرانکو دستگیر شده بودند اما این حوادث مانند بمبی بود که شخصیت رئال مادرید را بالا برد و باشگاه به مردم نزدیک تر شد.

به اموال باشگاه خسارت های بسیاری وارد شد. مخصوصا استادیوم چامارتین که بعد از جنگ به مرکز نگهداری زندانیان تبدیل شده بود. ژنرال فرانکو به طور کامل استادیوم رئال مادرید را تسخیر کرده بود! بازسازی چامارتین 6 ماه کامل به طول انجامید.

دفتر مرکزی باشگاه منفجر شد و دون سانتیاگو برنابئو توسط افراد فرانکو ربوده شد! برنابئو برگشت و تلاش کرد تا رئال را از نو بسازد. باشگاهی که تقریبا نابود شده بود ...

رئال همچنان بخاطر مردمی بودنش تحت فشار بود. افسران فرانکوی ظالم با گردن کلفتی رئال مادرید را غارت میکردند و اختلافات میان سران باشگاه و فرانکو روز به روز بیشتر میشد. ژنرال فرانکو خسارت های جنگی را با غارت کردن رئال جبران می کرد!

‍ در جریان یکی از بازی های رئال مادرید ، میلان استرا (از از فرماندهان فرانکو) در چامارتین حضور یافت و سعی داشت از جایگاه افتخاری ورزشگاه بازی را تماشا کند اما با مخالفت دون سانتیاگو برنابئو روبرو شد. وزیر وقت دولت فرانکو ، رافائل کاسپتانی هم با همان رفتار سانتیاگو برنابئو روبرو شد و دست خالی چامارتین را ترک کرد.

در سالهای مقاومت رئال مادرید مقابل فرانکو ، بارسلونا که در آن سالها زنگ تفریح تیمهای بالای جدولی محسوب می شد با بهره گیری از کمک های نقدی ژنرال فرانکو توانست در 5 دوره قهرمان لیگ شود و روی خون مردم اسپانیا جشن قهرمانی بگیرد!!!

دروغ بزرگ  کاتالان ها آنجا برملا می شود که با نگاه به آمار میبینیم در دوران فرانکو بر خلاف ادعایشان رئال مادرید غلبه محسوسی در بازی های رو در رو نداشت! همچنین هر دو باشگاه در دوران حکومت فرانکو موفق به کسب 19 جام شدند!

البته رئال مادرید مانند رقیب از حمایت های فرانکو بهره نمی برد

بلکه دید اقتصادی و ورزشی دون سانتیاگو برنابئو باعث احیای باشگاه شد و رئال با خرید ستاره هایی همچون دی استفانو ، خنتو ، پوشکاش و ... توانست قدرت اول فوتبال اروپاشود.

بعد از مرگ فرانکو ، دوران درخشان بارسلونا هم تمام شد. رئال مادرید در 15 سال 10 بار قهرمان لیگ شد و در این مدت بارسلونا فقط یک قهرمانی بدست آورد!

رئال مادرید قبل از فرانکو وجود داشت ، در زمان فرانکو مقاومت کرد و بعد از آن نیز به دوباره به قله افتخار رسید

منبع: RealMadridNewsir

نظر شما