شناسهٔ خبر: 40297074 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پنتاگون به برترپنداری سفیدپوستان متهم شد

وزارت دفاع آمریکا از مقاله اخیر روزنامه نیویورک تایمز که ارتش را به برترپنداری سفیدپوستان متهم می‌کند، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه به مقاله انتقادی اخیر روزنامه نیویورک تایمز که وزارت دفاع آمریکا را متهم به برترپنداری نژادسفید کرده بود، پاسخ داد.

جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر خود آورد: در روزی مهم برای یاد بود کسانی که جان خود را در برابر استبداد و برای انقیاد در کشور ما از دست دادند، نیویورک تایمز بیش از یک میلیون روایت از فداکاری‌های وطن پرستان آمریکایی دارد که می‌تواند آن‌ها را بیان کند، اما از این کار خودداری می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه مقاله‌ای با عنوان «وزارت دفاع با ستایش «خائنان نژادپرست» برترپنداری نژاد سفید را جشن می‌گیرد» منتشر کرد و گزارش داد که وزارت دفاع اخیرا یادبود‌هایی برای ۱۰ تن از افسران ارتش در نیمه اول قرن بیستم در سراسر جنوب آمریکا نصب کرده است. نیویورک تایمز این اقدام پنتاگون را بازتابی از رویکرد برترپنداری نژاد سفید این وزارتخانه دانست.

نیویورک تایمز در مقاله خود با اشاره به مراسم روز یادبود آورد: چرا ارتش آمریکا برتری نژاد سفید را جشن می‌گیرد؟ اکنون زمان تغییر نام پایگاه‌های ارتش به نام قهرمانان آمریکایی و نه خائنان نژادپرست است.

مراسم روز یادبود یکی از تعطیلات رسمی آمریکاست که آخرین دوشنبه ماه مه به یاد افرادی که جان خود را در جنگ از دست داده اند، برگزار می‌شود. رئیس جمهور آمریکا در این مراسم معمولا باید بر سر مزار کشته‌های جنگ حاضر شود.

انتهای پیام/

نظر شما