شناسهٔ خبر: 40296701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دستورات روحانی به وزیر بهداشت و رئیس بانک مرکزی

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

رییس جمهوری در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی دستور داد؛ ضمن تشدید فعالیت‌ها و اعمال نظارت از سوی ستادهای استانی مقابله با کرونا در دو استان و چند شهر که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روند افزایشی داشته، برای مهار روند رشد ابتلا به ویروس در این مناطق اقدام شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت، ضمن دریافت گزارش آخرین وضع بیماری کووید- ۱۹ در کشور، تأکید کرد: در مناطقی که این روزها به دلیل عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تا حدودی شاهد رشد ابتلا هستیم، ستادهای استانی مقابله با کرونا باید با همکاری استانداران و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی فعالیت خود را برای توقف رشد ویروس تشدید کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مراکز پرتجمع، اماکن مقدسه و حرم های شریف و همچنین فعالیت ادارات با ظرفیت کامل از هفته آینده، اظهار کرد: ضروری است با همکاری و همراهی مسؤولان این مراکز، پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود و وزارت بهداشت نظارت دقیق و مستمر بر این امر را در دستور کار خود داشته باشد.

دستورات روحانی به وزیر بهداشت و رئیس بانک مرکزی

رییس جمهور تصریح کرد: باید مراقبت ها، نظارت دقیق و اطلاع رسانی مستمر همچنان ادامه داشته باشد تا با بازگشایی های اخیر در برخی مراکز و اصناف و همچنین ازسرگیری فعالیت مراکز پرتجمع احیاناً شاهد توقف روند نزولی ابتلا و رشد بیماری نباشیم.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت وگو، گزارش کاملی از وضع بیماری کووید- ۱۹ در کشور ارائه و تأکید کرد: با همکاری و همراهی مردم در رعایت اصول بهداشتی، خوشبختانه شاهد شیب نزولی ویروس کرونا در سطح کشور هستیم اما متأسفانه در یک یا دو استان و چند شهر به دلیل عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، تعداد مبتلایان افزایش یافته است.

روحانی بر تلاش مضاعف بانک مرکزی در کنترل تورم تاکید کرد

همچنین رییس جمهوری در تماس تلفنی با رییس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر تلاش مضاعف آنها بانک در کنترل تورم، گفت: از همه ظرفیت‌ها و ابزار حقوقی برای دسترسی به منابع ارزی کشور در بانک‌های خارجی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» عصر یکشنبه در تماس تلفنی به رئیس بانک مرکزی دستور داد با استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزار حقوقی و همکاری وزارت امور خارجه تلاش برای دسترسی به منابع ارزی خود در بانک های خارجی را تداوم بخشد.

وی در گفت و گو با رئیس کل بانک مرکزی ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت روند تامین ارز واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور، بر تلاش مضاعف بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی برای کنترل تورم تاکید کرد.

رئیس بانک مرکزی نیز در این گفت و گو با اشاره به احیاء تدریجی صادرات به کشورهای همسایه که به خاطر شیوع کرونا افت کرده بود، از رشد میزان عرضه ارز درسامانه نیما و واردات درمقابل صادرات خبر داد.

"عبدالناصر همتی" همچنین گزارشی از روند پیگیری دسترسی به منابع ارزی درخارج کشورارائه کرد و چارچوب هدف گذاری تورمی در سیاستگذاری نوین پولی بانک مرکزی را به اطلاع رئیس جمهور رساند.

نظر شما