شناسهٔ خبر: 40296425 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۲.۵ سال بعد از اولین انتخابات؛

تدوین آئین‌نامه جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک

زینب حاجی حسینی

حواشی پیرامون کمیسیون ورزشکاران که فعالیت این کمیسیون را به واسطه استعفای برخی اعضا یا پایان دوره آنها تحت الشعاع قرار داد، منجر به اقدام کمیته ملی المپیک برای تدوین آئین‌نامه جدید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون ورزشکاران سال ها پیش در کمیته ملی المپیک تشکیل و آغاز به کار کرد اما با توجه به تاکید و توجه بالای کمیته بین المللی المپیک (IOC) نسبت به این کمیسیون و فعالیت های قانونمند آن در تمام کشورها، دو سال و نیم پیش مدیریت وقتِ کمیته ملی المپیک ایران با تصویب اعضای هیات اجرایی تصمیم به برگزاری اولین مجمع انتخاباتی برای کمیسیون و تعیین اعضای آن از طریق رای گیری گرفت.

بدین ترتیب ۱۲ آبان ماه سال ۹۶ اولین انتخابات کمیسیون ورزشکاران برگزار شد و متصدیان ۱۵ کرسی تعریف شده برای آن مشخص شدند. دو هفته بعد از انتخابات هم اعضای منتخب اولین جلسه خود را تشکیل دادند و بدین ترتیب مهمترین کمیسیون کمیته ملی المپیک به صورت قانونمند آغاز به کار کرد.

انتخابات کمیسیون ورزشکاران بر اساس آئین نامه‌ای برگزار شد که ویژه همین انتخابات تدوین شده بود اما حالا بعد از دو سال و نیم تدوین آئین نامه‌ای جدید برای این کمیسیون در دستور کار کمیته ملی المپیک قرار گرفته است.

دلیل این اقدام بروز برخی حواشی پیرامون کمیسیون ورزشکاران و چگونگی فعالیت های آن است که اتفاقاً خبرگزاری مهر هم در گزارش دی ماه سال گذشته خود با عنوان «دو قهرمان پست گرفتند و تمام / کمیسیون تعطیل ورزشکاران» به آن پرداخته بود. همین حواشی حتی اعتراض و استعفای ۷ نفر از اعضای کمیسیون ورزشکاران را هم موجب شد.

البته این کناره گیری ها با مخالفت ریاست کمیته ملی المپیک مواجه شد اما در عین حال ورود وی به منظور سر و سامان دادن به اوضاع نابسامان ایجاد شده در کمیسیون ورزشکاران را هم به همراه داشت. بازبینی آئین نامه کمیسیون ورزشکاران و ارسال آن برای IOC مهمترین اقدامی بود دی ماه سال گذشته در این زمینه صورت گرفت حالا اما بعد از گذشت بیش از ۴ ماه تدوین آئین نامه‌ای جدید برای کمیسیون ورزشکاران در کمیته ملی المپیک در دستور کار قرار گرفته است.

برای تهیه پیش نویس این آئین نامه نشست هایی با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شده است اما طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار مهر هیچیک از اعضای فعلی کمیسیون ورزشکاران در آن حضور نداشته اند.

قرار است پیش نویس آئین نامه کمیسیون ورزشکاران پس از تاییدیه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و به منظور تصویب در اختیار کمیته بین المللی المپیک (IOC) قرار داده شود تا ملاکی برای از سرگیری فعالیت های این کمیسیون باشد.

نظر شما