شناسهٔ خبر: 40296420 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

30 برنامه عملیاتی در راستای توسعه بیمه اجتماعی اجرا می‌شود/ تحت پوشش قرار دادن همه افراد ساکن در جامعه هدف است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل، طرح‌ها و برنامه‌‌های این صندوق را در سالجاری تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

«رضا عبداللهی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه در راستای شتاب دادن به توسعه بیمه اجتماعی روستائیان در استان اردبیل 30 طرح و برنامه عملیاتی برای سال 1399 تدوین شده است، افزود: این برنامه‌ها با تبعیت از ماموریت‌ها و برنامه‌های عملیاتی ستاد صندوق و نیز برنامه‌های را هبردی و توسعه‌ای استان تدوین شده است و در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی در جامعه هدف و بخصوص در کانون‌های تلاش و تولید با هدف توانمندسازی روستائیان در مرحله اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف صندوق در استان اردبیل با استناد به سرشماری 1395 و ابلاغ ستاد صندوق به 181 هزار و 385 نفر افزایش یافته است، اظهار داشت: از این تعداد 145 هزار و 452 نفر جمعیت روستایی و 35 هزار و 933 نفر جمعیت هدف در  شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است. افزایش جامعه هدف، تکلیف، مسئولیت اجتماعی و ماموریت صندوق را در استان دو چندان کرده است.

عبداللهی، نقش بیمه اجتماعی روستائیان را در پویایی کانون‌های تلاش و تولید، توانمندسازی روستائیان و بازسازی و آبادانی روستاها بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: توسعه بیمه اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر و یکی از مهم‌ترین بخش‌‌ها برای حفظ کرامت انسان‌ها به خصوص در زمان پیری و از کار افتادگی است. برنامه اصلی و راهبردی صندوق در استان تحت پوشش قرار دادن همه افراد ساکن در جامعه هدف است و تحقق این هدف بزرگ و رسیدن به پوشش حداکثری مستلزم مشارکت جدی مردم و همراهی و همکاری بیش از پیش فرماندارای‌ها، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با خدمات روستایی و رسانه‌ها با صندوق بیمه اجتماعی روستائیان می‌باشد.

عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه با دستور استاندار اردبیل، توسعه بیمه اجتماعی یکی از برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای استان اعلا م شده است، تصریح کرد: برنامه عملیاتی صندوق استان بر مبنای اهداف، سیاست‌ها و ماموریت‌های صندوق و همچنین با محوریت «بسته 10 گانه سیاست‌های راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر» که توسط مدیرعامل صندوق به استان‌ها ابلاغ شده است و نیز بر پایه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان تدوین و در راستای گسترش عدالت اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی در جامعه هدف با تلاش و همت مضاعف در حال اجرا می‌باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل با اشاره به اینکه در راستای بازسازی تولید روستاها و توانمندسازی روستائیان توسعه بیمه اجتماعی باید به عنوان یک ضرورت در گفتمان توسعه و برنامه‌های توسعه‌ای کشور مورد توجه جدی قرار گیرد، تاکید کرد: در حال حاضر هیچگونه مانع و محدودیتی برای تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف در صندوق وجود ندارد و ماموریت صندوق یاری کردن دولت در افزایش رفاه اجتماعی در جامعه هدف می‌باشد و در این مسیر تلاشگران صندوق برای تحقق اهداف و ماموریت‌های صندوق از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

نظر شما