شناسهٔ خبر: 40296331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دستگیری یکی از سرکرده‌های داعش در لیبی

«احمد المسماری» سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» یکشنبه شب از دستگیری یکی از سرکرده‌های داعش در اطراف طرابلس خبر داد.

صاحب‌خبر -

العالم - لیبی

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، المسماری مدعی شد، نیروهای ارتش ملی لیبی «محمد الرویضانی» یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های داعش در سوریه را در اطراف طرابلس دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه الرویضانی از سرکرده‌های گروه تروریستی «فیلق الشام» است، مدعی شد که این عضو داعش با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه به لیبی منتقل شده است.

ترکیه از نیروهای دولت وفاق ملی که در جنگ با نیروهای ارتش ملی لیبی هستند، حمایت می‌کند.

سخنگوی ارتش ملی لیبی گفت: دستگیری الرویضانی دلیلی است بر ارتباط میان دولت ترکیه و گروه‌های افراطی و داعش.

ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی ششم آذرماه ۹۸ و در جریان سفر "فایز السراج" رییس دولت وفاق ملی لیبی به آنکارا و دیدار با اردوغان دو قرارداد مهم امضا کردند.

توافق نخست در مورد حریم دریایی ترکیه و لیبی در دریای مدیترانه و قرارداد دیگری در مورد گسترش همکاری‌های امنیتی و نظامی میان دو طرف امضا شد.

اردوغان نیز دی ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد که کشورش به درخواست دولت وفاق ملی لیبی به آن کشور نیروی نظامی اعزام خواهد کرد.

پارلمان ترکیه نیز در همین پیوند ۱۲ دی ماه ۹۸ با لایحه مجوز اعزام نیروی نظامی برای حمایت از دولت وفاق لیبی موافقت کرد.

در مقابل، کشورهای مصر، امارات، عربستان، فرانسه، قبرس، یونان از دولت شرق لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر حمایت می‌کنند و هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای مشترک، دخالت نظامی ترکیه در لیبی را محکوم کردند و از دولت آنکارا خواستند اعزام جنگجویان خارجی از سوریه به لیبی را متوقف کند.

نظر شما