شناسهٔ خبر: 40296270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یک کارشناس صنعت خودرو:

رویه فعلی برای تحویل خودرو با قرعه‌کشی ایراد بزرگ خودروسازی است

آرش محبی نژاد رویه فعلی خودروسازان برای ثبت نام و قرعه کشی تحویل خودرو را موجب متضرر شدن مردم و ایراد اساسی این صنعت عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در مورد رویه فعلی خودروسازان برای تحویل خودرو و متضرر شدن مردم اظهار داشت: درحال حاضر بخشی از مردم که اسم آنها در قرعه کشی در نیامده متضرر می‌شوند این یک ایراد بزرگ در اقتصاد و صنعت خودرو است و ایراد اساسی قیمت گذاری خودرو دستوری و با اختلاف قیمت کاملا فاحش با بازار است.

این کارشناس خودرو عنوان کرد: زمانی که قیمت پراید در کارخانه 38 میلیون تومان بود در بازار به نرخ 70 میلیون تومان عرضه می‌شد بنابراین افراد خود را به آب و آتش می‌زدند تا خودرو پراید بخرند و به بازار بفروشند درحالی که اگر اجازه دهند قیمت خودرو در کارخانه منطقی حل شود و به واقعیت نزدیک‌تر شود حباب بازار خواهد ترکید و این گام نخست است.

وی بیان داشت: این گام نخست در مسیر ساماندهی بازار خودرو و گامی مثبت است، پیش‌بینی می‌شود اگر این رویه ادامه یابد و خودروساز بخش زیادی از فروش فوری را تحویل دهد، قیمت بازار فروکش می‌کند و تقاضای کاذب به طمع سود دو برابری از بازار  خودرو رخت خواهد بست و البته شاید به بازارهای دیگر هم مهاجرت کند بنابراین سیاست گذاران باید به فکر کنترل تورم در بازارهای سکه، طلا، ارز و بورس باشند.

محبی نژاد گفت: در حال حاضر هیجان کاذب در بازار وجود دارد و عمده تقاضا نیز به صورت کاذب است پیش بینی می شود با این حرکت که بخشی از خودروها به این گونه عرضه می‌شود سبب کاشته شدن از التهاب بازار شود و افزایش عرضه مستقیم و تحویل فوری هم سبب خواهد شد تب قیمت در بازار فروکش کند.

این کارشناس خودرو عنوان کرد: بسیاری خودرو احتکار شده وجود دارد؛ خودروهایی که مردم به نیت افزایش قیمت و سود خریداری شده، فروخته خواهد شد.

محبی نژاد تصریح کرد: در بازار خودرو، قیمتها به صورت هیجانی و کاذب به هم ریخته و اگر جایگاه خودرو در سبد کالای مردم از سرمایه ای به مصرفی تغییر یابد تغییر در عرضه و تقاضا جوابگوی بازار است و این نوسانات دیده نمی شود.

وی افزود: در این صورت مردم برای حفظ ارزش پول به بازار طلا، ارز، بورس  و... حمله می کنند که به خاطر تورم انتظاری است بنابراین اگر بازار خودرو بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری به منظور کسب سود نباشد قیمت‌ها در بازار اصلاح و تغییر می کند.

انتهای پیام/

نظر شما