شناسهٔ خبر: 40296133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بازخوانی|

لبنان به برکت همّت و شجاعت مردم خود درخشید

خبرگزاری میزان- لبنان به برکت همّت و شجاعت مردم خود درخشید. دشمن به غلط پنداشته بود که با حمله به لبنان، ضعیف‌ترین حلقه‌ی کشور‌های منطقه را هدف قرار میدهد و طرح وهم‌آلود خاورمیانه‌ی دلخواه خود را کلید میزند. ملّت لبنان و جوانان دلاور و سیاستمداران هوشمندش با سیلی سخت خود، او را از این غفلت بیرون آوردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بنابراعلام پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، رهبر معظم انقلاب در پیام تبریک به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه بیاناتی ایراد فرمودند که در این مجال و به مناسبت پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی بازخوانی می‌شود.


 رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، پیروزی مقاومت اسلامی را پیروزی اسلام، و موجب عزت ملت‌های عرب و شکسته شدن هیبت دروغین ارتش رژیم صهیونیستی دانستند و تصریح کردند: «دشمن اکنون درصدد پاشیدن ویروس بی‌صبری و تردید در مردم، و ایجاد اختلاف میان سیاستمداران لبنان است، اما شما در خنثی کردن این توطئه‌ها موفق خواهید شد و پیروزی دومی به دست خواهید آورد». متن پیام ولیّ امر مسلمین به این شرح است:

برادر مجاهد و بسیار عزیز جناب آقای سیّدحسن نصرالله (ادام‌الله عمره و عزّه و عافیته)
سلام علیکم بما صبرتم
درود بر شما و بر دیگر برادران و بر یکایک مجاهدان حزب‌الله

آنچه شما با جهاد و مقاومت بی‌نظیر خود به امّت اسلامی هدیه کرده‌اید از حدّ توصیف اینجانب بالاتر است. جهاد دلاورانه و مظلومانه‌ی شما که نصرت الهی را به شما ارزانی داشت، بار دیگر ثابت کرد که سلاح‌های مدرن و مرگ‌بار در برابر ایمان و صبر و اخلاص، ناکارآمد است و ملّتی که ایمان و جهاد دارد، مغلوب سیطره‌ی قدرت‌های ستمگر نمیشود. پیروزی شما پیروزی اسلام بود. شما توانستید به حول و قوّه‌ی الهی ثابت کنید که برتری نظامی، به ابزار و سلاح و هواپیما و ناو و تانک نیست، به قدرت ایمان و جهاد و فداکاری همراه با عقل و تدبیر است.

شما برتری نظامی خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کردید؛ تفوّق معنوی خود را در ابعاد منطقه‌ای و جهانی تثبیت نمودید؛ افسانه‌ی شکست‌ناپذیری و هیبت دروغین ارتش صهیونیست را به سخره گرفتید؛ و آسیب‌پذیری رژیم غاصب را به نمایش گذاشتید. شما به ملّتهای عرب، عزّت بخشیدید و توانایی‌های آنان را که ده‌ها سال به‌وسیله‌ی تبلیغات و سیاست‌های استکباری، انکار شده بود، در صحنه‌ی عمل به همه نشان دادید.

آنچه اتّفاق افتاد حجّتی از سوی خداوند بر همه‌ی دولت‌ها و ملّتهای اسلامی و بویژه در منطقه‌ی خاورمیانه است. شما بار دیگر مصداق این کلام نورانی قرآن شدید:

قَد کانَ لَکُم ءَایَةٌ فی فِئَتَینِ التَقَتَا فِئَةٌ تُقاتِلُ فی سبِیلِ اللَّهِ وَ أُخرَیٰ کافِرَةٌ یَرَونَهُم مِّثلَیهِم رَأی العَینِ وَ اللهُ یُؤَیِّدُ بِنَصرِهِ مَن یَشاءُ إِنَّ فی ذَلِک لَعِبرَةً لِأُولی الأَبصارِ.

این اولوالأبصار، امروز توده‌های میلیونی و جوانان غیور و مؤمن در کشور‌های منطقه، و سیاسیون سالم، و زمامداران و رهبران مستقل و خردمندند.

جهاد مظلومانه‌ی شما، دشمن را افشاء کرد و چهره‌ی حقیقی او را به نمایش گذاشت. کشتار بی‌رحمانه‌ی مردم غیرنظامی، به خاک و خون کشیدن کودکان بی‌گناه و زنان بی‌دفاع، حادثه‌ی قانا و نظائر متعدد آن، ویران‌سازی هزاران خانه و کاشانه و آواره کردن هزاران خانواده، نابود کردن زیرساخت‌های بخش مهمّی از لبنان، و فجایعی از این قبیل، چهره‌ی حقیقی زمامداران آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی را در کنار چهره‌ی کریه و منفور رژیم صهیونیستی به همه نشان داد؛ نشان داد که شعار‌های منافقانه‌ی آنان در باب حقوق بشر و آزادی و دموکراسی، چقدر آلوده به دروغ و فریب و رذالت است؛ نشان داد که وقتی زمامداران کشور‌ها از رحم و شفقت و منطق و صداقت بیگانه باشند، چه فجایعی ممکن است برای جامعه‌ی انسانیّت پیش بیاید. سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در دفاعی قلمداد کردن جنایات رژیم صهیونیستی و ادّعا‌های خنده‌آور او درباره‌ی پیروز شدن اسرائیل در جنگ لبنان، نمونه‌ی روشنی از این بی‌رحمی و شقاوت و بی‌منطقی را در برابر چشم همه گذاشت.

و، اما لبنان... و ما ادراک ما لبنان... لبنان به برکت همّت و شجاعت مردم خود درخشید. دشمن به غلط پنداشته بود که با حمله به لبنان، ضعیف‌ترین حلقه‌ی کشور‌های منطقه را هدف قرار میدهد و طرح وهم‌آلود خاورمیانه‌ی دلخواه خود را کلید میزند. دشمن، یعنی آمریکا ـ اسرائیل، از صبر و هوشمندی و دلاوری ملّت لبنان غافل بود؛ از توانایی بازوان سطبر لبنان غافل بود؛ از سنّت الهیِ «.. کم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کثِیرَةَ بِإِذنِ اللهِ وَ اللهُ مَعَ الصّابرِینَ» غافل بود.

ملّت لبنان و جوانان دلاور و سیاستمداران هوشمندش با سیلی سخت خود، او را از این غفلت بیرون آوردند. دشمن اکنون درصدد بریدن این بازوی توانا و کارآمد است؛ درصدد ایجاد اختلاف میان سیاستمداران است؛ درصدد پاشیدن ویروس بی‌صبری و تردید در مردم است. همه باید در برابر این سم‌پاشی‌ها بیدار باشند. به حول و قوّه‌ی الهی شما در خنثی کردن توطئه‌های آنان موفّق خواهید شد و پیروزی دوّمی به دست خواهید آورد، ان‌شاءالله. جهادی که اکنون در این میدان جدید، پیش روی شما است مانند جهاد فداکارانه‌ی شما در میدان نظامی، حائز اهمّیّت و در آن، صبر و توکّل و اخلاص و تدبیر، تعیین‌کننده است.

به شما و دیگر برادران و دلاوران عرصه‌ی جهاد درود میفرستم و دست و بازوی همه‌ی شما را میبوسم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۵ مرداد ۱۳۸۵

انتهای پیام/

نظر شما