شناسهٔ خبر: 40295865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۴ خرداد ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در برنامه جهش تولید که از صدا و سیمای مرکز ایلام پخش شد، از دغدغه خود در ارتباط با اشتغال جوانان ایلامی گفت و تصریح کرد: هنوز قاطبه خواسته‌ها و مطالبات مردمی رفع معضل بیکاری جوانان است این در حالی است که در زمان ورود به استان بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تعداد بیکاران استان بالغ بر ۳۰ هزار نفر بود اما الان این میزان به ۱۴ هزار رسیده است.

وی افزود: وقتی که می‌گوییم وضعیت اشتغال استان بهتر شده است مفهوم این نیست که بیکاری را از بین برده‌ایم، در سال ۹۶ نرخ بیکاری استان ۱۷.۶ درصد بود و رتبه ۳۰ کاهش بیکاری کشور را داشتیم که این میزان در سال ۹۶ به ۱۱.۳ درصد رسید و در آخرین گزارش مرکز آمار ایران در سال ۹۸ نرخ بیکاری استان تک رقمی شد و به عدد ۸.۳ درصد رسید و رتبه کاهش بیکاری استان نیز از ۳۰ کشوری در سال ۹۱ به ۷ کشور در سال ۹۸ بهبود یافت.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تقاطع غیر همسطح ورودی سرابله

علی‌اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، اظهار کرد: از مزایای اجرای طرح تقاطع غیر همسطح ورودی شهر سرابله می‌توان به دسترسی نزدیک به شهر سرابله و روستاهای اطراف و بیمارستان سرابله با توجه به قرار گرفتن این شهر در مسیر زائرین عتبات عالیات، ایمنی تردد، کاهش مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه اشاره کرد.

وی طول رمپ‌های ورودی وخروجی تقاطع شهر سرابله را 3 کیلومتر عنوان کرد و افزود: برای اجرای این پروژه بالغ بر 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود.

قلعه والی( کهره) در ایلام با یک میلیارد ریال مرمت شد

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، گفت: بنای تاریخی عمارت کهره با شماره ۲۶۰۱۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که با اعتبار مالی به مبلغ ۱ میلیارد ریال، عملیات مرمت و ساماندهی این اثر تاریخی انجام شده است.

وی افزود: عمارت والی کهره شامل دو بنا است که دولت‌سرا، محل حکمرانی و والی‌گری علیرضاخان ابوقداره ملقب و معروف به شهاب‌الدوله، فرزند حسینقلی‌خان والی پشت کوه و عبدالحسین‌خان ابوقداره آخرین والی محلی منطقه هلیلان و مناطق تابعه آن بوده است.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجب کاهش کرونا ویروس می‌شود 

سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راه استان ایلام، گفت: متاسفانه بیماری ویروس کرونا در اکثر استان‌ها به شدت شیوع گرفته و تنها راه پیشگیری از این امر جلوگیری از تردد غیر ضرور خودروها  و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
 
وی افزود: مناطق تفریحی و تفرجگاه‌ها توسط پلیس به شدت کنترل می‌شود  و لازم است در صورت لزوم سفر، کلیه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود در غیر این صورت برابر مقررات با رانندگان رفتار می‌شود.

انتهای پیام/ 970821

نظر شما