شناسهٔ خبر: 40295853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ترامپ، ورود پروازهای از مبدا برزیل به آمریکا را ممنوع کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- کاخ سفید از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در ممنوعیت ورود پروازهای از مبدا برزیل به عنوان کانون جدید شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «العین» امارات، کاخ سفید بامداد امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا دستور داده از ورود پروازهای از مبدا برزیل به خاک کشورش جلوگیری به عمل آید.

بنا بر اعلام کاخ سفید، ترامپ به این دلیل ورود پروازهای از مبدا برزیل به خاک آمریکا را ممنوع کرده که این کشور تبدیل به کانون جدید شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در جهان تبدیل شده است.

کاخ سفید همچنین تاکید کرده که آمریکا برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا، به افرادی که طی دو هفته گذشته به برزیل یعنی پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی سفر کرده باشند، اجازه ورود به خاک خود را نخواهد داد.

به گفته «کیلی مک‌اننی»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، محدودیت های جدید در رابطه با برزیل، به تضمین عدم ورود موارد بیشتر اپیدمی کرونا به خاک آمریکا از طریق شهروندان خارجی کمک می کند با این حال ممنوعیت های اعمال شده، مبادلات تجاری میان دو کشور را در بر نمی گیرد.

پیش از این نیز «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود که به دنبال افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در برزیل، به احتمال زیاد ترامپ ورود مسافران از مبدا این کشور را ممنوع خواهد کرد.

اوبراین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» آمریکا در این باره اظهار داشت: امیدواریم که این مسئله موقتی باشد با این حال به دلیل وضعیت برزیل، ما به سمت اتخاذ هر گونه گام ضروری برای حفاظت از ملت آمریکا در حال حرکت هستیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که در شرایط کنونی، ممنوعیت ورود مسافران به خاک این کشور تنها برزیل را در بر می گیرد با این حال امکان دارد کاخ سفید اجرای چنین ممنوعیتی در قبال برخی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین را بررسی کند.

یادآور می شود که رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نیز برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا در این کشور، ورود پروازهای از مبدا شمار زیادی از کشورهای جهان از جمله چین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ممنوع کرده و دولت وی نیز با کانادا و مکزیک به عنوان همسایگان شمالی و جنوبی، توافق های مشترک برای ممنوعیت بیشتر مسافرت های غیر ضروری منعقد ساخته بود.

با این حال آمریکا با نزدیک به یک میلیون و ۶۸۵ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا (بیش از ۳۰ درصد آمار جهانی) و بیش از ۹۹ هزار مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن (نزدیک به ۲۹ درصد آمار جهانی)، همچنان در هر دو زمینه شمار مبتلایان و قربانیان ویروس، با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، در رتبه نخست جهان قرار دارد در حالی که برزیل با بیش از ۳۶۰ هزار مورد ابتلا و نزدیک به ۲۳ هزار قربانی (از هر دو بخش بیش از شش درصد آمار جهانی) ، به ترتیب رتبه های دوم و ششم را در اختیار دارد.

نظر شما