شناسهٔ خبر: 40295774 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانشگاه باید با فعالیت‌های علمی و کاربردی اقتصاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متحول کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه باید با فعالیت‌های علمی و کاربردی اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متحول کند، گفت‌:برای تحول اساسی در دانشگاه باید نقش دولت در نحوه همکاری با مراکز علمی روشن شود.

صاحب‌خبر -

یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه دانشگاه باید با فعالیت‌های علمی اقتصاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متحول کند، گفت:  برای تحول اساسی در فعالیت‌های دانشگاهی باید نقش دولت در ارتباط با صنعت و نحوه همکاری با مراکز علمی روشن شود که اگر این اتفاق نیفتد، فعالیت‌های کوچکی که اکنون انجام می‌شود نتیجه مطلوب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نخواهد داشت. از طرفی تحول اقتصادی برای تحول اجتماعی دانشگاه باید برنامه داشته باشد.

* نقش پژوهش  در رشد دستاوردهای علمی کشور

وی افزود: پژوهش محوری برای سیاست‌مداران در حوزه علم  و دانش از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نقش مهمی در رشد دستاوردهای علمی دارد به طوری که می‌تواند فعالیت‌های نهادها و سازمان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سوی وظیفه اصلی‌شان که جهش تولید است نزدیک کند.

*  باید در همه مراکز علمی عنصر پژوهش نهادینه شود

فتح الهی تصریح کرد:  باید در همه مراکز علمی عنصر پژوهش نهادینه شود و شبکه علمی مرجع برای حل مسائل در داخل کشور توسط دانشگاه‌ها ساخته شود که این کار  تنها باید با ظرفیت علمی دانشگاه افزایش پیدا کند.

*  گفتمان دانشگاه و فرهنگ در مسیر غلط حرکت می‌کند

وی ادامه داد: آنچه در فعالیت‌های دانشگاهی مشاهده می‌کنیم، آن هدف مورد نظر جمهوری اسلامی نیست، درواقع گفتمان دانشگاه و فرهنگ در مسیر غلط حرکت می‌کند، زیرا باید دانشگاه با فعالیت‌های علمی اقتصاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متحول کند.

انتهای پیام/

نظر شما