شناسهٔ خبر: 40295723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمک مومنانه| بهار همیاری در عید رمضان ؛ از توزیع 1000 بسته معیشتی توسط هلال احمر هرمزگان تا ادامه کمک های مومنانه بعد از ماه رمضان

به رغم پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید رمضان نیکوکاران و خیران ایرانی در شهرها و استان های مختلف کشور دیروز را نیز مانند سایر روزهای گذشته برای دستگیری از نیازمندان به میدان آمده و صحنه‌های بی‌نظیری از مهربانی و ایثار را به تصویر کشیدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس- سردبیری استان ها|ماه مبارک رمضان به پایان رسید و روزه داران و مومنین روز گذشته عید فطر را جشن گرفتند. اما به رغم پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید رمضان نیکوکاران و خیران ایرانی در شهرها و استان های مختلف کشور دیروز را نیز مانند سایر روزهای گذشته برای دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در تمام مناطق ایران به میدان آمده و صحنه‌های بی‌نظیری از مهربانی و ایثار را به تصویر کشیدند. اخبار و تصاویری که بار دیگر نشان داد به رغم تعطیلی عید، مهربانی و نوع دوستی ایرانیان تعطیل شدنی نیست.

براساس گزارش خبرنگاران خبرگزاری فارس در سراسر کشور رزمایش «کمک مومنانه» در روز عیدسعید فطر نیز مانند روزهای پیشین شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از خدمت و نوع‌دوستی بود.

 

توزیع بسته های حمایتی به ارزش 300 هزار تومان

احسان کریم زاده مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه به خبرنگار فارس گفت: پیرو دعوت مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر انجام کمک‌های مومنانه و از آن‌جایی که یکی از وظایف مجموعه بسیج دانشجویی حمایت جهادی از محرومان است،  در گام نخست، بسته‌های مواد غذایی به ارزش ریالی ۹۰ میلیون ریال و اهدای ۱۰هزار ماسک در بین مردم نیازمند توزیع شد.

 کریم زاده ادامه داد: مرحله دوم ارائه کمک‌های مومنانه بسیج دانشجویی شهرستان بافت، چهل و پنج بسته معیشتی است که در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر تهیه شد و دانشجویان بسیجی شهرستان بافت بسته‌های حمایتی را در روز عید سعید فطر بین نیازمندان توزیع می‌کنند. وی عنوان داشت: ارزش ریالی هر بسته‌ کمک مومنانه در مرحله  دوم ۳۰۰ هزار تومان  است.

تولید ماسک توسط 25 نفر خیاط بسیجی

سلیمی دریابیگی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان گفت: با توجه به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک بسیج دانشجویی در شهرستان سیرجان و حضور دانشجویان متخصص، جوان، پرانگیزه، جهادی و انقلابی، در رفع  کمبودهای ماسک این مجموعه بخشی از مشکل کمبود را برطرف و امروز هم شاهد توزیع تولیدات کارگاه بین قشرهای نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اهمیت رعایت موارد بهداشتی و اولویت قراردادن حفظ سلامت افراد حاضر در کارگاه بیان کرد: حدودا ۲۵ نفر خیاط بسیجی ثابت در شیفت‌های مختلف در طی روز از  صبح تا عصر در کارگاه‌ تولیدی مجزا، ضدعفونی شده و با لحاظ همه موارد بهداشتی حضور داشتند و دو نوع مختلف از انواع ماسک در کارگاه تولید شده است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان همچنین از مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه بسیج دانشجویی همزمان با عید فطر خبرداد و گفت: در این مرحله توزیع 100 بسته کمک‌های مومنانه بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان بین نیازمندان توزیع شد و در مرحله اول هم که در نیمه دوم ماه مبارک رمضان انجام شد، 100 بسته معیشتی بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع شد.

سلیمی‌دریابیگی عنوان داشت: ارزش ریالی بسته‌های کمک مومنانه در هر مرحله  ۳۰۰ میلیون ریال که شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، سویا، شکرو مایع ظرفشویی بود.

 

ادامه کمک های مومنانه بعد از ماه رمضان

محمد قنبری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر سندرک صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دومین مرحله از رزمایش کمک‌های مؤمنانه به‌منظور لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری با هدف امدادرسانی به افراد نیازمند و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا در این بخش توزیع شد و پیش‌بینی می‌شود این اقدامات بعد از ماه مبارک رمضان هم‌ ادامه داشته باشد.

وی افزود: این رزمایش با محوریت پایگاه‌های بسیج و دهیاری‌ها و خیرین و همدلی و هم‌افزایی بین مردم انجام گرفت که در مرحله دوم‌ رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در بخش سندرک در مجموع قریب به 800 بسته معیشتی (ارزش هر بسته ۳۰۰هزار تومان) تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

قنبری با  بیان اینکه رزمایش کمک مؤمنانه، لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: این رزمایش، نمادی از همدلی، ایثار و روحیه مخلصانه و بسیجی مردم بخش سندرک را نشان داد و هر یک از مردم متدین و انقلابی بخش به نوعی در این رزمایش به میدان آمدند و مردم از آنچه که در اختیار داشته دریغ نکردند تا افراد نیازمند کمبودی را احساس نکنند.

 

توزیع 1000 بسته معیشتی توسط «جمعیت هلال احمر» هرمزگان

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: به‌همت بلند داوطلبان جمعیت هلال احمر توزیع یک هزار بسته معیشتی ویژه متأثرین کرونا آغاز شد.

وی تصریح کرد: این بسته‌ها به ارزش حدود ۳ میلیارد ریال در سراسر استان هرمزگان توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با همت بلند داوطلبان، این قبیل کارهای خداپسندانه تداوم خواهد داشت تا بتوانیم روح نوع‌دوستی، فرهنگ بشردوستی و کار داوطلبانه را در جامعه بیش از پیش ترویج دهیم.

 

 

توزیع 8 هزار بسته غذایی در رزمایش مومنانه

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای حمایت از نیازمندان و خانواده‌های آسیب دیده در شرایط بحران کرونا، طرح پویش همدلی و کمک مومنانه با اهتمام اداره کل اوقاف استان زنجان در حال اجرا است.

کرمی با بیان اینکه این اقدام نیکو را در راستای اجرای نیت واقفین خیراندیش منطقه و به لحاظ تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی به اقشار آسیب‌دیده در حال اجرا است، اضافه کرد: توزیع بسته‌های غذایی در قالب این طرح از محل عواید موقوفات انجام می‌شود.

وی از توزیع 8 هزار بسته غذایی در قالب طرح ضیافت همدلی و رزمایش مومنانه خبر داد و گفت: این بسته‌های غذایی شامل برنج، گوشت سفید و قرمز، خرما، ماکارونی، رب گوجه،  قند و تن ماهی بود.

 

کمک 150 میلیون تومانی مردم میامی به نیازمندان

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی‌پور امام جمعه میامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی، با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته در این شهرستان در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اظهار کرد: در ابتدای فعالیت، 500 بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد اما در مرحله دوم با جمع‌آوری کمک‌های بیشتر از مردم و خیرین، تعداد بسته‌ها به 1500 رسید که با این دو توزیع، عمده نیازمندان این شهرستان تحت پوشش قرار گرفتند. صفایی پور با بیان اینکه در مرحله سوم توزیع 3 هزار بسته معیشتی را در دستور کار داریم، گفت: در آستانه عید فطر توزیع مرحله سوم اجرایی خواهد شد. 

امام جمعه میامی با اشاره به اینکه 150 میلیون تومان پول نقد توسط مردم و نهادهای مختلف کمک‌رسانی شده است، گفت: اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه موجب ایجاد خوشحالی و سرور در میان نیازمندان این منطقه شده است که همگی از نتایج لبیک مردم به مطالبه رهبر معظم انقلاب بود.

صفایی‌پور با اشاره به اینکه رزمایش مواسات و کمک مومنانه در شهرستان میامی بعد از ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تا زمانی که کرونا ادامه داشته و مانع کسب و کارهای مردم باشد، برای کمک‌رسانی به نیازمندان تلاش خواهیم کرد؛ بعد از آن نیز در طول سال، کمک‌رسانی‌هایی به همت مردم خیرخواه خواهیم داشت.

انتهای پیام/ق

نظر شما