شناسهٔ خبر: 40295594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هرگونه آتش زدن کاه و کلش محصول ممنوع است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت: آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از کشت، خلاف قوانین و مقررات است و با متخلفین طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نورمحمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت: آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از کشت، خلاف قوانین و مقررات است و با متخلفین طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به فصل برداشت، بعضی از کشاورزان مبادرت به آتش زدن کاه و کلش و بقایای کشت نموده که این عمل برخلاف قوانین و مقررات است و موجب آسیب دیدگی جدی بافت خاک و همچنین آلودگی شدید هوا و تهدید سلامت کشاورزان و تمامی شهروندان می شود.

او افزود: در برخی موارد سرایت آتش از اراضی کشاورزی به مزارع همجوار و مراتع موجب آتش سوزی های گسترده در سطح مزارع و مراتع و خسارتهای سنگین به زیستگاه ها و گونه های جانوری و گیاهی شده است.

به گفته این مقام مسئول از کشاورزان عزیز تقاضا می شود از هرگونه آتش زدن کاه و کلش و بقایای کشت خودداری نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی کاه و کلش طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/ز

نظر شما