شناسهٔ خبر: 40295504 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش|

رکورد زنی پی در پی شاخص در اردیبهشت ۹۹

خبرگزاری میزان- شاخص بورس در ۲۲ اردیبهشت ۹۹ با رسیدن به کانال یک میلیون واحدی رکورد بی سابقه‌ای را به ثبت رسانده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - شاخص بورس و اوراق بهادار در اولین روز از اردیبهشت ماه ۹۹ را با رشد بیش از ۱۸ هزار واحدی آغاز کرد و پس از آن روند افزایشی خود را تا رسیدن به کانال یک میلیون واحدی حفظ کرد.

در چند روز ابتدایی اردیبهشت ماه شاخص در کانال ۷۰۰ هزار واحدی قرار داشت، اما در اواسط هفته دوم اردیبهشت ماه شاخص با جهش خود را به کانال ۸۰۰ هزار واحدی رساند.

روند رو به رشد شاخص در هفته سوم نیز ادامه دار بود به طوریکه شاخص با رسیدن به کانال ۹۰۰ هزار واحدی رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

روند صعودی شاخص در هفته چهارم اردیبهشت ماه باعث شد رکورد بی سابقه‌ای در سال ۹۹ شکسته شود و شاخص کانال یک میلیون واحدی را تجربه کند.

تمام طول هفته چهارم شاخص کانال یک میلیون واحدی را حفظ کرد و هفته را بدون ترک کانال یک میلیون تومانی به انتها رساند.

در هفته پنجم شاخص تا حدودی اصلاح شد و به کانال ۹۰۰ هزار واحدی سقوط کرد و دوباره با روند صعودی به کانال یک میلیون واحدی رسید، اما با ریزش نسبی در آخرین روز اردیبهشت ماه در کانال ۹۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

بررسی شاخص بورس در اردیبهشت ۹۹ نشان می‌دهد که شاخص در اولین روز از ماه با رقم ۷۰۸ هزار و ۳۵۶ واحدی کمترین و در روز ۲۲ اردیبهشت ماه به بیشترین رقم خود رسیده است.

با توجه به ۲۳ روز کاری در اردیبهشت ماه میانگین شاخص رقم ۹۱۹ هزارو ۶۹۷ واحد بوده است.

نگاه اجمالی به نمودار ماهانه شاخص بورس در اردیبهشت ماه نشان می‌دهد که روز‌های ابتدایی اردبیشت ۹۹ شاخص روز‌های پر صعودی به همراه داشته و در ۲۲ اردیبهشت ماه با رسیدن به بیشترین رقم در ماه مورد بررسی با اُفت و خیز نسبی به کار خود پایان داده است.

تامین مالی بنگاه های کوچک با تاثیر مثبت بالارفتن شاخص

چندی پیش محمد احمدی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با میزان گفت: تاثیر مثبت بالا رفتن شاخص بورس می‌تواند به تامین مالی بنگاه‌های کوچک و بزرگ کمک کند و با جمع شدن منابع خرد مردم در یک جا به منبع عظیمی تبدیل شود که می‌تواند از طریق انتشار اوراق با درآمد ثابت و طرح‌های توسعه‌ای ارائه شود.

به گفته وی بنگاه‌های بزرگ و کوچک بدون اینکه انتظار دریافت وام از بانک‌ها را داشته باشند می‌توانند از پتانسیل‌های بازار سرمایه استفاده کنند و اقتصاد از بانک محوری به سمت بازار سرمایه محوری حرکت خواهد کرد وسوق دادن بنگاه‌ها به سمت بازار سرمایه بانک‌ها را به سمت خدمت رسانی بیشتر و تامین مالی مردم عادی سوق می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما