شناسهٔ خبر: 40295242 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نگران اعضای تیم هستیم و اسامی را اعلام نمی‌کنیم

جواهری: آزمایش ما با کیت حساسیت بالا بود

مدیرعامل گل گهر یکی از سخت ترین و شلوغ ترین روزهای کاری اش را پشت سر گذاشت؛ او از ساعات آخرین شب گذشته با ماجرای مثبت اعلام شدن ده تن از عوامل تیمش مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش"ورزش سه"، محمد جواهری از صبح امروز دائم با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و همچنین کادرپزشکی و تیم گل گهر در ارتباط بوده است. اتفاق مهمی رخ داده و تست 10 نفر از عوامل این تیم شامل شش بازیکن ، دو نفر کادرفنی و دو تن از اعضای کادر اجرایی مثبت بوده است. گل گهری ها در اولین اقدام افرادی که تسستشان مثبت بود را قرنطینه کرده ودیگر بازیکنان را در محل دیگری اسکان دادند تا آن ها نیز یک هفته شرایط قرنطینه را تجربه کنند.


جواهری مدیرعامل گل گهر در ارتباط با این اتفاق گفت: در تاریخ 15 اردیبهشت که اعلام شد تمرینات تیم ها شروع می شود ما تست غربالگری کرونا را انجام دادیم. آزمایش های IGG و IGM و همچنین تست های سلولژی را گرفتیم.


او افزود: اما وقتی همان روز گفتند که تمرینات تا پایان اردیبهشت تعطیل است بازیکنان و عوامل کمپ را بلافاصله ترک کرده و به خانه هایشان رفتند. ما از اول خرداد تست PCR که توسط سازمان لیگ الزامی بود را انجام دادیم. ما تاکیدی به کادرپزشکی تیم داشتیم این بود که نهایت دقت و کیفیت را در تست در نظر بگیرند. برای ما خیلی مهم بود که یکی از بهترین آزمایشگاه ها و کیت هایی با حساسیت بسیار بالایی را استفاده کنیم. و همین کار را کرده و با بهترین انواع کیت های بین المللی این کار را انجام دادیم.


مدیرعامل باشگاه گل گهر همچنین گفت: همه بازیکنان و عوامل تیم تست مخاط حلق و بییینی دادند و وقتی نتیجه اعلام شد متاسفانه متوجه شدیم که تعدادی از بازیکنان و کادرفنی تیم مبتلا به کرونا هستند. اگر ویدئوهایی که این بازیکنان از تمرینات اختصاصی شان گذاشته باشند را ببیند متوجه می شوید که علائم بیماری ندارند. متاسفانه اما این افراد امروز می توانند ناقل باشند در حالی که خودشان علائم بیماری را ندارند. من خواهشی که دارم این است که نحوه برخوردمان را با افراد مبتلا به کرونا عوض کنیم. شیوع کرونا یک موضوع جهانی است و ما هم باید حرفه ای و اخلاق مدار با این موضوع برخورد کنیم. این افراد از نظر روحی و عاطفی به حمایت نیاز دارند.


او درباره عدم اعلام اسامی این افراد گفت:  شاهد بودیم که افراد سرشناسی در جهان به کرونا مبتلا شدند اما به راحتی اعلام شد چون برخورد مناسبی با آن ها صورت می گرفت. اما متاسفانه الان شرایط به گونه ای است که ما نگران افراد تیممان هستیم که اگر اسامی اعلام شود برخورد نامناسب از نظر روحی روی آن ها و خانواده هایشان تاثیر بگذارد.


جواهری در ادامه اضافه کرد: باشگاه گل گهر از خانواده بازیکنانی که تست آن ها مثبت بوده تست می گیرد. امروز از تعدادی از خانواده ها این تست گرفته شد و فردا نیز بقیه آزمایش ها را انجام می دهند.


مدیرعامل گل گهر در این رابطه که چه صحبت هایی با مسئولان داشته است گفت: بعد از اینکه کادرپزشکی تیم این موضوع را اعلام کرد شخصا با دکتر خلیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ، آقای بهاروند رئیس سازمان لیگ و آقای مهدی رئیس کمیته برگزاری مسابقات و همچنین دکتر هراتیان صحبت کردم و آنچه کادرپزشکی اعلام کرده بودند را به آن ها گفتم. باشگاه گل گهر برنامه ای جز رفتار صادقانه و اخلاق مدار ندارد و چون سلامت بازیکنان و کادرتیم خودمان و همچنین دیگر تیم ها و عوامل برگزاری مسابقات برایمان مهم بود از همان ابتدا این موضوع را به طور شفاف اعلام کردیم. چون اگر صداقت نباشد می تواند موجب انتقال ویروس شده و افراد زیادی در فوتبال مبتلا شوند. به نظرم این اتفاق می تواند باعث شود که همه چنین رفتاری در قبال موضوع تست های کرونا داشته باشند.


او گفت: من از فدراسیون و سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی می خواهم که یک آزمایشگاه و یک نوع کیت خاص را به عنوان مرجع تشخیص تست کرونا معرفی کند تا تمام باشگاه ها این روند را انجام داده و یک نوع هماهنگی وجود داشته باشد. ما از کیت های با حساسیت خیلی بالا استفاده کردیم و سازمان لیگ نیز می تواند باشگاه ها را ملزم به استفاده از چنین کیت هایی بکند.


جواهری افزود: بعضی ازآزمایشگاه های ما از کیت های معمولی و ساده استفاده می کنند اما باشگاه ها باید روی این موضوع حساسیت بیشتری به خرج داده و با کیت های حرفه ای تست را انجام بدهند.

 

مدیرعامل گل گهر با اشاره به مراقبت ویژه پزشکی از افرادی که تستشان مثبت بوده گفت: ما بلافاصله با دو تا از متخصصان مجرب بیماری های عفونی همکاری مان را شروع کردیم. امیدوارم تست های بعدی این بچه ها منفی باشد با اینحال ما با توجه به پروتکل اقدامات لازم را انجام می دهیم و امیدواریم همه باشگاه به پروتکل احترام بگذارند.


او گفت: من با مسئولین صحبت کردم ، در حال حاضر تمرینات ما تعطیل شده و برای شروع مسابقات باید بازی اول ما را با تاخیر شروع کنند. ما یکهفته را از دست دادیم و شاید این زمان دو هفته بشود. در کشور آلمان تیم دینامودرسدن چنین مشکلی در حین برگزاری مسابقات داشت و بازی این تیم به تعویق افتاد.


او اضافه کرد: انتظاری که که از جامعه ورزش و مدیران باشگاه ها دارم که برخورد شفافی با قضیه داشته باشند و با صداقت مسایل را به فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان لیگ بگویند.


مدیرعامل گل گهر در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اقدامات این باشگاه گفت: ما تنها باشگاه لیگ برتری هستیم که بازیکنان و کادرفنی و همین کسانی که تستشان مثبت بوده سیصدمیلیون تومان از قراردادشان را به کمک به مقابله کرونا اختصاص دادند و تجهیزات پزشکی خریدند و در اختیار کادردرمانی قرار دادند.


جواهری بار دیگر درمورد کسانی که در این تیم تستشان مثبت اعلام شده گفت: براساس اعلام پزشکان ما طی روزهای آینده از این افراد تست سی تی اسکن خواهیم گرفت. خود من هم روز سه شنبه با رئیس محترم فدراسیون و سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی جلسات مستقیمی خواهم داشت.


او در پایان درباره اینکه برخی به موضوع بند جنجالی پروتکل که می گوید تیم هایی که بیشتر از 5 بازیکن مبتلا به کوید-19 دارند فعالیتشان تعلیق می شود گفت:" من فکر کنم گل گهر تنها تیمی در لیگ برتر است که امسال اعتصاب و شکایتی نداشته است. این باشگاه 65 درصد قرارداد بازیکنانش را داده ، یکی از بهترین باشگاه ها در زمینه فوتبال پایه است و برنامه های ویژه ای هم در این بخش دارد. می توانم بگویم یکی از بهترین باشگاه های لیگ برتر از نظر زیرساخت ها هستیم،ورزشگاهمان را بازسازی کردیم و سه زمین چمن تمرین برای تیم ساختیم. فوتبال ایران به چنین باشگاه هایی نیاز دارد چرا که گل گهر هم می تواند یکی از باشگاه های سازنده و موفق باشد."

برچسب‌ها:

نظر شما