شناسهٔ خبر: 40295191 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، دوشنبه ۴ خرداد ۱۲۹۸ / صبح لایحه استقلال را تصحیح کردم

صبح لایحه استقلال را تصحیح کردم. خیرالله سرکانی که سابقا مخبر روزنامه «تان» بوده و حالا جزء آژانس رادیو است این‌جا آمده در باب افغانستان تحقیقات می‌کرد و حدسی را که من زده بودم، که واقعه افغانستان را انگلیس‌ها مغلطه می‌کنند برای این‌که قدرت خودشان را آن‌جا محکم کنند، او هم می‌زد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح لایحه استقلال را تصحیح کردم. خیرالله سرکانی که سابقا مخبر روزنامه «تان» بوده و حالا جزء آژانس رادیو است این‌جا آمده در باب افغانستان تحقیقات می‌کرد و حدسی را که من زده بودم، که واقعه افغانستان را انگلیس‌ها مغلطه می‌کنند برای این‌که قدرت خودشان را آن‌جا محکم کنند، او هم می‌زد.

مشاور [وزیر خارجه] و پسرش ناهار بیرون شهر خوردند و ظاهرا با خانم لهستانی بودند. بعد از ناهار و چای با انتظام‌الملک بیرون رفته گردش مفصلی در شهر کردیم و کتاب خریدم و سفارش دادیم و انتظام عینک برای شکوه‌الملک خرید. شام مشاور و میرزا حسین‌خان مهمان مسیو هربت بودند.

امروز برای تقی‌زاده به توسط شعاع‌الدوله و برای ذکاءالدوله کاغذ نوشتم. جواب مسیو رُبن را هم که میل دارد به ایران برود و تحقیقات از من کرده بود دادم. دیروز هم کاغذی به توسط عبدالعلی‌خان برای تهران دادم که خدا داناست کی می‌رسد. پریروز هم کارت‌پستالی برای طهران فرستادم.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، صص ۱۳۳ و ۱۳۴.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما