شناسهٔ خبر: 40294814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ تیم ارزیاب هلال احمر در مناطق زلزله زده دوگنبدان مستقر شدند

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: در پی زمین لرزه ۵/۲ ریشتری در دوگنبدان، ۱۲ تیم ارزیاب از استان‌های بوشهر،فارس و کهگیلویه وبویراحمد برای خدمات رسانی بهتر در مناطق زلزله شهرستان گچساران مستقر شدند.

صاحب‌خبر -

امان الله جهان بین یکشنبه شب در گفت گو با ایرنا اظهارداشت: در این زلزله چهارتیم از شهرستان‌های گچساران ، کهگیلویه وباشت ، چهارتیم از فارس و بوشهرو چهارتیم از خوزستان  به منطقه زلزله زده برای خدمات رسانی بهتر به منطقه اعزام شده اند. 
وی بیان کرد: با توجه به گزارش تیم‌های امدادی  تاکنون گزارشی از تلفات جانی در منطقه زلزله زده دریافت نشده است.
جهان بین تصریح کرد: در این زلزله تعداد زیادی از منازل مسکونی دچار ترک خوردگی شدید شده و درمنطقه باباکلان و دیل ریزش کوه نیز باعث مسدود شدن جاده شد.

 وی اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب برای بررسی وارزیابی مناطق زلزله زده همچنان در منطقه حضور خواهند داشت.

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۲ در مقیاس درونی زمین/ریشتر/ روز یکشنبه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

  ۲۳ روستا با حدود ۹۰۰ خانوار در نزدیکی و پیرامون منطقه دژسلیمان (محل وقوع زمین لرزه) ساکن هستند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرده که این زمین لرزه ساعت ۱۳ و ۴۱دقیقه و ثانیه ۲۷ روز یکشنبه چهارم خرداد در عمق ۱۰کیلومتری زمین رخ داده است.

شهر ۱۰۷ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

نظر شما