شناسهٔ خبر: 40289630 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۴ خرداد ماه

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا را در چهارم خرداد ماه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - کیانوش جهانپور  آخرین آمار مبتلایان به کرونا را در چهارم خرداد ماه اعلام کرد.

وی افزود: از دیروز تا امروز ۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

جهانپور گفت: از بین مبتلایان جدید، ۳۶۴ مورد بستری و یک هزار و ۸۱۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور اظهار کرد: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز ۸۳ درصد از بیماران جدید را تشکیل می دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از ۸۰ درصد موارد جدید را شامل می شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر رسید. 

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۴۱۷ نفر رسید. 

جهانپور با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰۰ هزار و ۵۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.،  ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین  ۲۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما