شناسهٔ خبر: 40288959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه آمریکایی:

تانکر حامل سوخت ایران به ونزوئلا تحریم‌های آمریکا را درهم شکست 

تهران – ایرنا – خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: تانکر حامل سوخت که از ایران عازم ونزوئلا شده است، تحریم‌های آمریکا را درهم شکست. 

صاحب‌خبر -

آسوشیتدپرس روز یکشنبه از مبدا کاراکاس با انتشار این خبر نوشت: نخستین تانکر از پنج تانکر حامل سوخت که از ایران عازم شده بودند، اواخر روز شنبه به آب‌های کشور ونزوئلا رسید. حال انتظار می‌رود تا بطور موقت کمبود سوخت در این کشور حوزه آمریکای جنوبی تسهیل شود، این درحالی است که هردو کشور از سوی دولت ترامپ مورد تحریم قرار دارند. 
آسوشتیدپرس در ادامه نوشت: نفتکش «فورچون»  (Fortune) هنگام گذر از آب‌های دریای کارائیب به سمت سواحل ونزوئلا با هیچ علائمی از تهدید و یا مداخله آمریکا مواجه نشد. 
این گزارش می‌افزاید: آن‌گونه که تحلیلگران برآورد می‌کنند، نفتکش‌های ایران با رسیدن به ونزوئلا ظرفیت تامین سوخت حدود دو تا سه هفته این کشور را خواهند داشت. 

این رسانه آمریکایی گزارش داد: حسن روحانی رییس جمهوری ایران روز شنبه (روز گذشته ) به آمریکا درمورد هرگونه مداخله به نفتکش‌های عازم شده ایران به سوی ونزوئلا هشدار داد. 
آسوشتیدپرس افزود: مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند طرحی برای متوقف ساختن نفتکش‌های ایرانی ندارند. 

آسوشتیدپرس به نقل از مقامات دریانوردی در میامی آمریکا گزارش داد که این مقامات موقعیت نفتکش فورچون به سمت سواحل ونزوئلا را تایید کرده‌اند و افزود که نفتکش بعدی تا فاصله سه روز و نیم پشت سر آن قرار دارد. 
پیشتر خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود: نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی روز شنبه (به وقت محلی) به منطقه اقتصادی ونزوئلا رسید. 
رویترز افزوده بود: با توجه به داده‌های ردیابی کشتی از سایت (Refinitiv Eikon) نخستین نفتکش از پنج محموله سوخت ایرانی به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا وارد شد. 

به نوشته رویترز، محموله‌های سوخت ایران در حالی با هدف کاهش کمبود حاد بنزین در آمریکای جنوبی وارد منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا می‌شوند که هر دو کشور (تهران- کاراکاس) تحت تحریم‌های آمریکا هستند. 

براساس داده‌های منتشر شده بر سایت مرکز داده‌های ترافیک دریایی (marinetraffic) ، نفکش فورچون ایران هم اکنون در محل ساحل شمالی آمریکای جنوبی (NCSA) قرار دارد و به سوی خاک ونزوئلا در حرکت است اما بندر محل استقرارش همچنان مشخص نیست. 

نظر شما