شناسهٔ خبر: 40287960 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

9 گل رنگارنگ در یک بازی کلاسیک

جدال پرگل دایناسورهای فوتبال ایران(عکس)

فوتبال تهران در دهه شصت و ابتدای هفتاد یکی از جذاب ترین رقابت های فوتبال باشگاهی در سراسر ایران به حساب می آمد و تیم های مطرحی در آن حضور داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" تیم های پاس و بانک تجارت  دو تا از مهمترین تیم های فوتبال ایران در یک مقطع زمانی خاص بودند. البته پاس تیم قدیمی تهران و یکی از قطب های فوتبال ایران به حساب می آمد اما بانک تجارت که امتیاز تیم دیهیم را در سال 1368 خرید نیز با جذب بازیکنان نامدار و استعدادهای درجه یک فوتبال ایران تبدیل به یکی از تیم های جذاب فوتبال ایران شد. 


تجارتی ها ناصرحجازی را که چند سال از فوتبال ایران دور شده و در بنگلادش کار می کرد را به عنوان سرمربی انتخاب کردند و بازیکنان سرشناس زیادی را به خدمت گرفتند. از جوانانی چون علی دایی، افشین پیروانی، یحیی گل محمدی، سیروس دین محمدی تا باتجربه های نامداری چون رضا احدی، بیژن طاهری، مرتضی فنونی زاده و...

 


البته ناصرحجازی در سال 72 و بعد از قهرمانی تجارت در لیگ تهران از این تیم جدا شد و جای خود را به حسن روشن داد. در سال 73 و با توجه به پرستاره بودن تیم های پاس و تجارت یکی از بازی های جذاب فوتبال باشگاهی ایران رقم خورد. پاس که بازیکنان سرشناسی مثل ابراهیم قاسمپور، محسن گروسی، اصغرمدیرروستا، بهزادغلامپور و ... را در اختیار داشت در این بازی به مصاف تجارت پرستاره آمد و در نهایت بازی دو تیم با نتیجه 5 بر 4 به سود بانک تجارت به پایان رسید. در تکه روزنامه مربوط به این بازی که در کانال فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران منتشر شد تیتر زده شده :"9 گل رنگارنگ...هورا برای تجارت"


در این بازی که با قضاوت حسین خوشخوان یکی از داوران اصلی آن زمان فوتبال ایران و کمک محمدفنایی و محمدفروغی برگزار شد در تیم پاس بهزاد غلامپور، فرهاد عباسی، ابراهیم قاسمپور، سیامک رحیمی پور، رضا رضایی منش، رضا نصیبی، وحید امیری، محمود شافعی، محسن گروسی، احمدرضا سهرابی و علی اصغر مدیرروستا بازی می کردند. هدایت این تیم هم به عهده  ابراهیم قاسمپور بود که نقش مربی ، بازیکن و سرمربی را با هم ایفا می کرد.

 


در تیم تجارت که حسن روشن روی نیمکتش می نشست رضا محتشم، امیدعرض پیما، محمدژاله مستقیم، یحیی گل محمدی، علیرضا پورمند، مهدی فنونی زاده، سیروس دین محمدی، رضا احدی، حسین خطیبی،بیژن طاهری و علی دایی بازی می کردند.


تجارت در حالی این بازی جذاب را با نتیجه 5 بر 4 برد که ابتدا از حریفش عقب افتاده  بود. پاس در همان 20 دقیقه اول دو گل توسط مدیرروستا و گروسی زد اما بیژن طاهری روی یک ضربه پنالتی در دقیقه 27  و سپس سیروس دین محمدی در دقیقه 35 بازی را مساوی کردند البته پاس در دقایق پایانی نیمه اول توسط مدیرروستا گل سوم را هم به ثمر رساند تا برنده به رختکن برود. پاس در نیمه دوم و در دقیقه 67 یک گل دیگر زد و 4 بر دو پیش افتاد تا تصور کند بازی را برده است اما تجارت در بیست دقیقه پایانی توفان به پا کرد. نکته جالب گل سوم تجارت همکاری سه بازیکنی است که بعدها تبدیل به مهمترین بازیکنان فوتبال ایران شدند. گل محمدی از راست توپی را برای فرستاد، او یک پاس خوب در محوطه جریمه به دین محمدی داد و ستاره این بازی خودش را دو گله و تیمش را سه گله کرد. تعویض اجباری ابراهیم قاسمپور هم ضربه بزرگی به پاس بود ، وحید امیری بازیکن پاس یک گل به خودی زد و رضا احدی در دقیقه 87 در یک صحنه تک به تک غلامپور را هم دریبل کرد و گل پنجم تجارت را به ثمر رساند.

 

نظر شما