شناسهٔ خبر: 40287854 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ونگر: به آرسنال برنمی‌گردم، حتی برای تماشا بازی!

سرمربی فرانسوی سابق تیم فوتبال آرسنال می‌گوید تحت هیچ شرایطی به خانه این تیم برنمی‌گردد و از ناکامی لیورپول برای تکرار رکورد تیم او هم ابراز خوشحالی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، آرسن ونگر که سال 2018 با فشار بسیاری از هواداران و رسانه‌ها سرانجام به دوران 22 ساله مربیگری‌اش در آرسنال پایان داد و از این تیم جدا شد، احتمال بازگشتش به این تیم برای تصدی هر پستی را رد کرد.

ونگر 70 ساله که با آرسنال سه بار فاتح لیگ برتر انگلیس شد و اکنون به عنوان مدیر بخش توسعه فوتبال در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) فعالیت می‌کند، در گفت‌و‌گو با شبکه beIN SPORTS درباره اینکه آیا امکان دارد روزی به آرسنال برگردد حتی به عنوان تماشاگر، اظهار داشت: به ورزشگاه امارات برگردم؟ من همیشه به خودم گفتم که آرسنال را برای همیشه و به طور کامل ترک کرده‌ام. این تصمیمی است که من گرفته‌ام.

اخیراً از تمایل آرسنال برای استخدام دوباره ونگر در پست‌های مدیریتی خبرهایی منتشر شده اما ظاهراً او هیچ تمایلی به تصدی آنها ندارد. با این حال توپچی‌ها در تدارک ساخت یک مجسمه از سرمربی اسطوره‌ای خود در محوطه بیرون ورزشگاه امارات هستند تا به این شیوه از او تجلیل کرده باشند.

ونگر درباره دوران مربیگری‌اش در آرسنال گفت: من یک هزار و 235 بازی سرمربی آرسنال بودم و درآن مدت روزهای خوب و بدی را هم تجربه کردم اما همیشه سعی کردم که از ارزش‌های باشگاه دفاع کنم و فکر می‌کنم که در انجامش هم موفق بودم.

اوج موفقیت‌های ونگر با آرسنال قهرمانی لیگ برتر انگلیس در سال 04-2003 بود که بدون قبول حتی یک شکست فصل را به پایان رساند. لیورپول در فصل جاری داشت به این هدف نزدیک می‌شد اما باخت 3 بر صفر غیرمنتظره‌اش مقابل واتفورد در ماه فوریه شانس تکرار افتخار توپچی‌ها را از شاگردان یورگن کلوپ گرفت و ونگر از این موضوع خوشحال است.

سرمربی فرانسوی سابق آرسنال گفت: بله، دیدن شکست خوردن لیورپول برایم یک جور حس خوشایند داشت. ما همیشه دوست داریم تنها کسانی باشیم که یک موفقیت را کسب کرده‌اند. لیورپول واقعاً در تمام طول فصل عملکرد خوبی داشته اما باختن این تیم نشان می‌دهد تکرار کاری که ما انجام دادیم بسیار سخت است. به هر حال من آن روز از کلی از هواداران آرسنال پیام دریافت کردم.

ونگر بعد از ترک آرسنال دیگر مربیگری نکرده است. او در پاسخ به این سؤال که امکان دارد دوباره هدایت تیمی را برعهده بگیرد، تأکید کرد: در حال حاضر من خودم را وقف کارم در فیفا کرده‌ام. فیفا مسئول رسیدگی به 211 فدراسیون است و کارآمد بودن در این شرایط کار سختی است. نمی‌گویم که دلم برای مسابقات فوتبال تنگ نشده اما فعلاً دارم تلاش می‌کنم که در حوزه کاری خودم مفید و کارآمد باشم.

نظر شما