شناسهٔ خبر: 40285520 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

الجزیره: پنتاگون در خلیج فارس رزمایش نظامی برگزار کرد

یک شبکه قطری گزارش داد که نظامیان آمریکایی اخیراً دو مرتبه در آب‌های خلیج فارس رزمایش نظامی شرکت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، شبکه «الجزیره» بامداد یکشنبه به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که در تاریخ‌های نوزدهم و بیست‌ویکم ماه می (سی‌ام فروردین و یکم اردیبهشت) در خلیج فارس رزمایش نظامی برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، پنتاگون می‌گوید: «این رزمایش‌ها با هدف افزایش توانمندی‌های نیروهای ما برای حفظ امنیت دریایی و امنیت شرکای ما در خلیج [فارس] در برابر هرگونه تهدیدی بود».

صفحه توئیتری شبکه الجزیره در این باره نوشت که نظامیان آمریکایی در این رزمایش‌ها با استفاده از مهمات جنگی، حملات دقیق به اهدافی که کشتی‌های جنگی آنها در خلیج فارس را تهدید کند، تمرین کردند.

این در حالی است که ارتش آمریکا چندی پیش در بیانیه‌ای مدعی شده بود ناوهای این کشور در آب‌های منطقه غرب آسیا، نزدیک شدن شناورهای خارجی به آنها در کمتر از فاصله ۱۰۰ متری را تهدید تلقی خواهند کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز چند هفته پیش در توئیتر نوشته بود به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایرانی که «قصد مزاحمت» برای کشتی‌های آمریکا را دارند، هدف قرار دهند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای ادعای ایجاد مزاحمت ۱۱ قایق سپاه در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس و عبور نزدیک و بسیار سریع آنها  از مقابل دماغه و انتهای ناوها که درحال عملیات مشترک بودند را «روایتی هالیوودی» خواند. 

در این اطلاعیه، با هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا، تاکید شده است: «به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند.»

نظر شما