شناسهٔ خبر: 40284640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ساخت سواحل کارون با نخاله‌های ساختمانی! | وضعیت اسفناک صفیره و قلعه چنان

مدیر عامل انجمن دیدبان جلگه سبز خوزستان تخلیه نخاله های ساختمانی در سواحل کارون را «گناه نابخشودنی» خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رودخانه کارون در محاصره انواع مخاطرات زیست محیطی است. از تخلیه فاضلاب و زباله های عفونی بیمارستان ها تا تخلیه نخاله های ساختمانی و سکوت سازمان ها و مسئولان مربوطه در خصوص این مسئله، سکوتی که هر دلیلی پشت آن نهفته باشد شاید برای آینده شهروندان اهوازی و حاشیه نشینان کارون خطرناک باشد، شاید هم دلیل آن را بتوان در تولید شگفت انگیز پسماند در شهر اهواز عنوان کرد.

هر شهروند اهوازی روزانه یک کیلوگرم زباله تولید می کند و این نیز به دلیل مصرف گرایی حاکم بر جامعه است. تا زمانی که همهمه خرید در پاساژها وجود دارد و حرص آدمی برای بریز و بپاش ادامه دارد وضعیت زباله ها نیز همین است.

اما حالا مسئله اصلی و خطرناک تخلیه نخاله های ساختمانی در سواحل کارون است. این اقدام نه تنها موجب مشکلات زیست محیطی می شود بلکه زشتی کرانه های دراز ترین و پرآب ترین رودخانه ایران را در پی خواهد داشت.
چراغ سبز شهرداری و سازمان آب و برق خوزستان!

شبنم قنواتی مدیر عامل انجمن دیدبان جلگه سبز خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، درباره وضعیت زباله‌های کلانشهر اهواز گفت: هم اکنون ۲ منطقه صفیره و قلعه چنان وضعیت «اسفناک و وحشتناکی» دارند. قلعه چنان محل تخلیه زباله‌های عفونی بیمارستان سینا است.

او افزود: بخشی از پسماندها شامل نخاله‌های ساختمانی می‌شوند که تاکنون فکری برای آنها اندیشیده نشده است و در این میان بعضی از وانتی‌ها کرایه بار را دریافت می‌کنند و در صورت رویت اولین زمین خالی، نخاله‌ها را تخلیه می‌نمایند.

قنواتی در ادامه بیان کرد: از همه این موضوعات بدتر حاشیه رودخانه کارون است که در امتداد سواحل آن تا شهرستان کارون مملو از نخاله‌های ساختمانی است و گویا این مسئله با چراغ سبز شهرداری و سازمان آب و برق خوزستان در حال انجام است.

تخلیه نخاله های ساختمانی در سواحل کارون «گناه نابخشودنی» است

مدیر عامل انجمن دیدبان جلگه سبز خوزستان با اشاره به یکی از افتخارات شهرداری اهواز مبنی بر ساخت سواحل کارون با نخاله‌های ساختمانی گفت: این مسئله از لحاظ بهداشتی کار درستی نیست، زیرا ناهمگونی مواد و مصالح و مسائل بهداشتی و همچنین در نظر گرفته نشدن حریم رودخانه را در پی دارد.

شبنم قنواتی تصریح کرد: شهرداری کوت عبدلله اقدام به برداشت خاک از کرانه کارون کرده و در ازای آن نخاله‌های ساختمانی تخلیه می کند که این دست اقدامات در ساحل رودخانه «گناهی نابخشودنی» است.

نظر شما