شناسهٔ خبر: 40283821 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقامه آخرین نماز عید فطر قرن 14 شمسی

با پایان آخرین ماه رمضان قرن چهاردهم شمسی آخرین نماز عید فطر این قرن هم اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اگرچه ماه رمضان سال 1399، آخرین ماه رمضان قرن 14 شمسی بود اما در حالی به پایان رسید که مصلی های شهرهای ایران تعطیل هستند و نمازگزاران نماز عید فطر را در مساجد برگزار کردند.

در ماه رمضان سال 99 به علت شیوع بیماری کرونا خبری از نماز های جماعت و سفره های پر مهر و محبت افطار نبود.

مساجد و مصلا ها تنها در شب قدر به صورت محدود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی باز شدند و شوق الغوث الغوث عبادت کنندگان را به گوش عرشیان رساندند.

رمضان امسال متفاوت بود;از هم دور بودیم اما دل هایمان بیشتر از همیشه به هم نزدیک بود.

می گفتند روزه گرفتن در کرونا مضر است اما کسی که آگاه باشد میداند دین اسلام انسان را مجبور به انجام کاری نمی کند که برایش ضرر داشته باشد و عاشقان روزه گرفتند.

می گویند ماه رجب و ماه شعبان برای ماه مبارک رمضان زمینه سازی میکند و انسان می تواند با کم کردن گناهان و پرداختن به نماز ها و دعاهای وارد شده خود را آماده کرده و با استغفار ذهن و روح خود را از آلودگی پاک کند و از خداوند بخواهد ماه رمضان موفقی برایش رقم بخورد.

اما حیف که این ماه مبارک رفت حیف که فرصت خوبی بود تا در شرایط قرنطینه خانگی بیشتر از سالهای پیش به عبادت بپردازیم .

به خاطر جلو گیری از گسترس بیماری کرونا خبری از سفره های طولانی افطار در مساجد نبود اما سنت افطاری دادن بیشتر و پررنگ تر از سالهای پیش در بین ایرانیان مسلمان انجام شد.

مسلمان، برادران و خواهران خود را فراموش نکردند و به فرموده مقام معظم رهبری عمل کردند و سفره های افطار را از مساجد به درب خانه های نیازمندان بردند تا شاید باری را از دوش آنان بردارند.

کمک های مومنانه و همدلانه به روش های مختلف طرح هایی بودند که از سوی نیروهای مردمی بسیج و موسسات خیریه وکمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شدند و مایحتاج نیازمندان را تامین کردند.

حال در پایان مهمانی خداوند و در عید بندگی اصلی ترین دعای مسلمانان ظهور امام زمان و ریشه کن شدن بیماری کرونا و سلامتی کادر درمان و شفای بیماران است.

امیدواریم خداوند کارنامه اعمال سرنوشت یکسال پیش روی همه ما را به خوبی رقم زده باشد و در آن بنویسند او یار و یاور امام زمان خواهد بود.

انتهای پیام/ م

نظر شما