شناسهٔ خبر: 40283800 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

داوود حقدوست در گفتگو با خبرگزاری برنا:

می‌توان سهمیه‌های آسیایی را بدون انجام مسابقات مشخص کرد/ نگران سلامت بازیکنان و دیدارهای تیم ملی هستم

پیشکسوت فوتبال گفت: می‌توانیم دو تیم اول لیگ دسته دو را به لیگ دسته اول و دو تیم اول لیگ دسته یک را به لیگ برتر انتقال دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ داوود حقدوست، پیشکسوت فوتبال درباره موضوع ادامه رقابت های لیگ برتر به خبرنگار برنا گفت: در این باره تصمیم مبنی بر برگزاری ادامه رقابت ها گرفته شده اما خدا را شاهد می‌گیرم که اگر استقلال هم جای پرسپولیس بود بازهم حرفم عوض نمی شد و می گفتم که بهتر است لیگ را برگزار نکنیم و با اعلام سهمیه ها آسیایی آن را لغو کنیم. اگر یکسال مسابقات بدون قهرمان باشد چه اتفاقی رخ می دهد.

مدافع اسبق استقلال افزود: بنده نگران مشکلاتی مانند مصدومیت بازیکنان نه به دلیل ویروس کرونا بلکه به دلیل مصدومیت های فنی هستم. اگر بخواهیم لیگ را فشرده برگزار کنیم شک نکنید هر تیم 4-5 مصدوم در حد پارگی رباط صلیبی خواهد داد و این می‌تواند مسابقات را نیز تحت تأثیر بگذارد.

بازیکن پیشین ذوب آهن عنوان کرد: مسابقات فوتبال ما اگر در سال آینده با دو تیم بیشتر برگزار شود چه اتفاقی رخ خواهد داد. می توانیم دو تیم اول لیگ دسته دو را به لیگ دسته اول و دو تیم اول لیگ دسته یک را نیز به لیگ برتر انتقال دهیم. فکر می کنم مسابقات سال آینده ما جذاب تر و بهتر نیز خواهد شد.

حقدوست در پاسخ به این سوال که وضعیت استقلال را در صورت برگزاری مسابقات چگونه ارزیابی می کند و برخی معتقدند این تیم باید به فکر جام حذفی باشد تا لیگ نیز تصریح کرد: مصدومان رسیده اند و شاید نتایج بهتری بگیرد. در مسابقات فوتبال و در رقابت های حذفی باید یک تیم برنده شود. طبق قانون اگر بازی ها مساوی شود به ضربات پنالتی کشیده می شود و بعد از اینکه دو تیم و حتی بازیکنان ذخیره پنالتی هایشان را زدند، داور تیم برنده را با قرعه سکه مشخص می کند و حالا هیچ ایرادی ندارد ما نیز با قرعه تیم نخست جام حذفی را اعلام کنیم. بگوییم این تیم از جام حذفی نماینده ایران خواهد بود و نه اینکه قهرمان شده. قرعه کشی را نیز اینگونه برگزار کنیم که هر تیمی دو قرعه از سه قرعه را بدست بیاورد می تواند برنده اعلام شود. اگر این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم نگران بازی های تیم ملی و سلامت بازیکنان تیم ملی هستم که باید در پاییز به میدان بروند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما