شناسهٔ خبر: 40283725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مدرس حوزه:

پیام‌ عید فطر، وحدت مسلمانان است

دلال آلبوشهبازی

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین پیام‌های عید فطر، وحدت و یگانگی بین مسلمانان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با تبریک فرا رسیدن عید فطر اظهار کرد: بعد از یک ماه راز و نیاز، مناجات و بندگی خداوند متعال، جوایز و هدایا روز عید به انسان داده می شود که امیدواریم این عیدی ها شامل حال همه ما شود.

وی افزود: عید فطر یکی از بزرگترین اعیاد است و یکی از مهم‌ترین پیام های این عید وحدت و یگانگی مسلمانان است.

این مدرس حوزه با اشاره به فلسفه روزه گرفتن، بیان کرد: در روایات آمده است کسانی که توانمند هستند، باید افرادی که از نظر مالی توانایی ندارند و در اداره زندگی مشکل دارند را درک کنند.

حسن زاده با اشاره به محدودیت فضای حقیقی و افطاری دادن در ماه رمضان امسال، تصریح کرد: پس از انقلاب ماه رمضانی مانند رمضان امسال نداشتیم اما مردم با هم همراهی داشتند؛ در پی پیام مقام معظم رهبری در قالب کمک مومنانه، شاهد کمک مردم سراسر ایران و خوزستان بودیم.

وی گفت: در حال حاضر شرایط دشواری را تجربه می کنیم؛ اکنون در عبادت های اجتماعی مانند نماز جمعه محدودیت داریم. همچنین افراد روزمزد مشکل اقتصادی دارند و باید به این افراد نه تنها در ماه رمضان کمک کنیم بلکه این کمک ها می تواند به صورت مستمر و زیربنایی باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بندگی خداوند متعال را ادامه دهیم؛ بندگی خداوند سعادت دنیا و آخرت را تامین می کند.

حسن زاده با تبریک عید فطر به همه مسلمانان به ویژه مدافعان سلامت، گفت: بخشی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی حق این افراد بر ما است، بنابراین باید دید و بازدید سالیانه که در عید فطر انجام می شد، کنار گذاشته شود.

انتهای پیام

نظر شما