شناسهٔ خبر: 40283411 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دستور آماده‌باش به نیمکت‌نشین‌ها!

اقتصاد ایران: ویروس کرونا تبدیل به توفیق اجباری برای بازیکنان نیمکت‌نشین شده تا در بازی‌های باقی مانده از لیگ‌های دنیا، بیش‌تر به بازی گرفته شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ویروس کرونا دست به یک انقلاب در فوتبال جهان زده و حداقل تا چند ماه آینده برخی قوانین برای برداشتن فشار از روی فوتبالیست‌ها و تیم‌های ورزشی تغییر خواهد کرد. یکی از این قوانین، امکان پنج تعویض در خلال مسابقات است که به گفته فیفا دارای شرایط به خصوصی است. در واقع این پنج تعویض باید در سه نوبت انجام شود و مربیان نمی‌توانند پنج بار بازی را متوقف کنند بلکه باید در سه نوبت پنج بازیکن را از زمین خارج و ۵ بازیکن جدید را وارد کنند.

هیات بین‌المللی فوتبال (IFBA) نیز چندین پیشنهاد فیفا برای اعمال تغییر موقت در تعویض‌ها را در شرایطی تصویب کرد، که تیم‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت باید ۵ تعویض را مانند گذشته در سه مرتبه انجام دهند.

این افزایش تعداد تعویضی‌ها در حین مسابقات، به دلیل از سرگیری مسابقات به صورت فشرده است که تیم‌ها را تحت فشار می‌گذارد. از طرفی کاهش آمادگی بازیکنان به علت استراحت سه ماهه به علت تعطیلی مسابقات، موجب افزایش مصدومیت فوتبالیست‌ها در شروع رقابت‌ها شده است به طوری که در هفته نخست بوندس لیگا از زمان شروع رقابت‌ها، ۱۲ بازیکن مصدوم شدند.

* قانون جدید در ایران

به همین منظور برای کاهش فشار بر بازیکنان، فیفا این تدبیر را اندیشیده است که مدتی قبل به فوتبال ایران هم رسید و از این پس مربیان ایرانی می‌توانند بیش از گذشته از بازیکنان نیمکت‌نشین خود استفاده کنند.

حال سهیل مهدی، مسوول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران هم از اجرایی شدن قانون در لیگ ایران می‌گوید و درباره این موضوع گفته است:« می‌خواهیم نهایت آسایش و بهتر شدن را برای برگزاری مسابقات در نظر می‌گیریم و قوانینی مثل ۵ تعویض یا نوشیدن آب در جریان مسابقه چه هوا گرم باشد چه خنک اجرایی خواهد شد.»

*آماده باش به ذخیره‌ها!

برخی از بازیکنان نیمکت‌نشین و عمدتا جوان در طول فصل جاری فرصت کم‌تری بازی در مسابقات لیگ برتر به دست می‌آورند و به همین دلیل بازیکنان جوان کم‌تر فرصت عرض اندام و خودنمایی را به دست می‌آورند اما امکان ۵ تعویض در هنگام مسابقات می‌تواند یک توفیق اجباری برای تیم‌ها به شمار برود.

بازیکنان جوان از این پس این فرصت را خواهند داشت برای دقایق کوتاهی توانایی های خود را نشان دهند و در صورت موفقیت، فرصت بهتری را برای فصل بیستم فوتبال ایران فراهم کنند تا به زودی یک تغییر نسل در فوتبال ایران رخ دهد.

در فوتبال ایران، تیم‌های متمول فرصت کم‌تری به بازیکنان جوان می‌رسد و معمولا بازیکنان چند میلیاردی می‌توانند در طول مسابقات به میدان بروند اما از این پس فرصت حضور در زمین به علت پایین بودن آمادگی بدنی بازیکنان در فصل تابستان به جوان‌ترها هم می‌رسد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما